شیراز؛

برگزاری کلاس های آموزشی زایمان ایمن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی، کلاس های آموزشی زایمان ایمن، با هدف توانمند سازی مربیان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیرو سیاست های جدید جمعیت و در راستای توانمندسازی مادران باردار و ترویج زایمان ایمن، برنامه کلاس های آمادگی برای زایمان از دی سال 93، در حوزه بهداشت گسترش پیدا کرد و تربیت مربیان دانش آموخته مامایی، در خصوص برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان، در دستور کار قرار گرفت.
دکتر فریبا مرادی افزود: چهارمین دوره تربیت مربی تحت عنوان "کارگاه شش روزه کلاس های آمادگی برای زایمان" از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه، با حضور 33 کارشناس مامایی در سطح استان فارس، برگزار شد.
وی ادامه داد: تاکنون 145 مربی در خصوص برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان در سراسر استان فارس، آموزش دیده و گواهی 60 ساعته دریافت کرده اند.
مرادی اضافه کرد: این کارگاه با همکاری اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری مامایی و مدیریت سلامت خانواده و جمعیت (برنامه مادران)، با هدف توانمندسازی مربیان در آموزش مباحث تئوری و عملی و آموزش مهارت های اصلاح وضعیت، تمرین های کششی، تن آرامی، ماساژ و الگو های تنفسی حین و پس از زایمان به مادران باردار، برگزار شد.
مدیر سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت این برنامه در ترویج زایمان طبیعی، این دوره ها هرساله برای کارشناسان مامایی شاغل در حوزه بهداشت، برگزار می شود و همچنین تربیت مربی در راستای توانمندسازی مادران باردار در انتخاب زایمان ایمن، از هدف های اصلی برگزاری این دوره ها است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار