شیراز؛

تولد 1 هزار و 156 کودک به شیوه طبیعی

در چهار ماه نخست امسال، یک هزار و 156 کودک در بیمارستان مادر و کودک شوشتری، به شیوه زایمان طبیعی متولد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهیلا رفیعی مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادر و كودک شوشتری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های افزایش جمعیت و باروری، یکی از طرح های بسیار خوب در کشور، طرح تحول نظام سلامت است.
وی افزود: بیمارستان مادر و كودک شوشتری، برای ارتقای سلامت مادران به بسیاری از اهداف وزارت بهداشت و درمان، دست یافته است.
سهیلا رفیعی بیشترین نیاز مادر در هنگام بارداری و زایمان را، اعتماد داشتن به تیم بهداشتی و درمانی، دانست و ادامه داد: مادران باردار با برقراری ارتباط موثر با ماماهای خود در كلاس های آموزشی، این ترس ناشناخته را از وجود خود دور و به تیم بهداشتی درمانی اعتماد می کنند.
مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادر و كودک شوشتری، شركت در تورهای زایمان و مشاهده فضای بلوک زایمان را، اقدام موثر در حمایت روحی و روانی مادر، عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث می شود، مادر باردار در روز زایمان، به محیطی آشنا قدم بگذارد.
رفیعی افزود: برگزاری كلاس های آمادگی مادران در تمام ایام هفته در نوبت صبح و در برخی از روزها در نوبت عصر، با استقبال مادران همراه بوده است.
او فضای خاص بلوک زایمان و امكان حضور همسر و همراه آموزش دیده در هنگام زایمان را، باعث افزایش رضایتمندی مادران بیان کرد.
مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادر و كودک شوشتری ادامه داد: تلاش های بسیاری با ایجاد حساسیت و برگزاری كمیته پنج نفره استانی بررسی اندیكاسیون سزارین، برای كاهش شاخص سزارین صورت گرفته که در تمام موارد، پذیرای مادران سزارین قبلی برای پیشگیری از سرگردانی آنها شده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: تولد ، کودک ، طبیعی ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار