کرمانشاه؛

برداشت بیش از 500هزارتن چغندر قند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 620 هزار تن چغندر قند بهاره در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار قاسمی با بیان اینکه بهار امسال یازده هزار و 200 هکتار چغندر بهاره در استان کرمانشاه کشت شده، ادامه داد: تاکنون بیش از 80 درصد چغندر قند کشت شده در استان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 522 هزار تن چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه برداشت شده، اظهار کرد: حدود 480 هزار تن از این میزان چغندر قند توسط کارخانجات قند خریداری شده و مابقی نیز در حال حمل به کارخانجات است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خرید توسط هفت کارخانه قند داخل و خارج استان در حال انجام است و بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند بهاره مربوط به شهرستان اسلام‌آباد غرب است، ادامه داد: در شهرستان‌های روانسر، صحنه، هرسین و کنگاور نیز چغندرقند بهاره کشت شده است.

قاسمی با بیان اینکه همچنین از مهر ماه امسال 110 هکتار چغندرقند پاییزه در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و گیلانغرب کشت شده، افزود: هدف از کشت چغندر پاییزه تغیر الگوی کشت چغندر در مناطق گرمسیر استان از کشت بهاره به سمت پاییزه با هدف استفاده بهینه از بارندگی فصول پاییز و زمستان است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار