اهواز؛

تشکیل نخستین جلسه در زمینه توسعه اشتغال بانوان خوزستان

سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان گفت : با توجه به فرصت‌های شغلی که در استان ایجاد می‌شود انتظار داریم سهم بانوان در زمینه اشتغال دیده شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرانک موسوی سرپرست  اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل نخستین جلسه در زمینه توسعه اشتغال بانوان اظهار داشت: در این جلسه وضعیت اشتغال بانوان و میزان مشارکت اقتصادی و همچنین حضور بانوان در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی بررسی شد.

وی درباره دلیل تشکیل کمیته اشتغال بانوان کفت: با توجه به فرصت‌های شغلی که در استان ایجاد می‌شود انتظار داریم سهم بانوان در زمینه اشتغال دیده شود و فرصت‌های شغلی برابر یکی از حقوق بانوان هست که ضروری است این حق به آن‌ها داده شود.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: تلاش می‌کنیم بانوان را وارد مباحث اقتصادی کنیم و توجه همه نسبت به این موضوع معطوف شود که در صورت ایجاد فرصت‌های شغلی آن را به شکل برابر در اختیار آقایان و بانوان بگذارند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری و مشارکت بانوان در خوزستان و بررسی سازمان برنامه و بودجه در دوره 5 ساله از سال 89 تا 93 بیان‌کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سال 89 (12) درصد و در سال 93 (9/2) درصد بوده که این نشان‌دهنده سیر نزولی مشارکت اقتصادی بانوان در این بازه زمانی است.

موسوی درباره نرخ بیکاری خوزستان در سال 93 گفت: براساس بررسی درصد بیکاری آقایان 16/5 و بانوان 43/3 درصد بوده است؛ برای ما سئوال است که طبق این آمار چگونه فرصت‌های شغلی برابر بین آقایان و بانوان قرار گرفته است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه حوزه بانوان حوزه‌ای است که بسیار جای کار دارد، عنوان‌کرد: در این کمیته برای حضور بانوان در تمام عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه بانوان با چشم‌اندازی که مدنظر داریم فاصله زیادی دارد، تصریح‌کرد: به‌دلیل اینکه حضور بانوان در مراکز تصمیم‌گیری در خوزستان بسیار کم‌رنگ است که  در تصمیم‌گیری تاثیرگذار باشند و بتوانند از منابع امکانات به نفع جامعه بانوان استفاده کنند.

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون در خوزستان نماینده زن نداشتیم، گفت: این مسئله ضعف بزرگی برای خوزستان است و همچنین تا زمانی که بانوان در مراکز تصمیم‌گیری حضور  نداشته باشند استیفای حقوق بانوان به سختی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان داشت : با توجه به اینکه نخستین و آخرین اولویت ما تحکیم بنیان خانواده است در اداره‌کل امور بانوان سیاست‌هایی در جهت ارتقاء جایگاه و توانمندسازی بانوان دنبال می‌شود که با نگاه معطوف به عدالت جنسیتی در مورد بانوان صورت می‌پذیرد.

وی تاکید‌کرد: اگر بانوان توانایی ایجاد تعادل بین خانواده و محیط کار داشته باشند آن زمان وارد فعالیت‌های اجتماعی شوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
saeed
۱۲:۱۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
اینهمه پسر جوون بیکار داریم بعد میاین جلسه برا اشتغال بانوان میزارین ؟ خسته نباشین