تاکید نمایندگان پارلمان انگلیس بر روشن شدن تکلیف اتباع انگلیسی مقیم اروپا

80 نماینده انگلیسی خواهان توافق زودهنگام در خصوص وضع اتباع انگلیسی مقیم اروپا پیش از آغاز مذاکرات برکسیت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسکای نیوز در گزارشی شامگاه یکشنبه عنوان کرد: شماری از نمایندگان مجلس انگلیس که غالباً از حزب محافظه‌کار هستند در این نامه از امتناع بروکسل برای گفت‌ وگو در خصوص این مسأله انسانی انتقاد کردند.

این شبکه خبری افزود: آن‌ها در این نامه ضمن ارائه درخواست خود مبنی بر اینکه مساله یادشده بایستی در نشست رهبران اروپا در ماه آینده مورد بحث قرار گیرد تأکید کردند: مردم نبایستی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی مورد استفاده قرار گیرند.

اسکای نیوز به نقل از نامه یادشده عنوان کرد: «امضاء کنندگان این نامه نگران‌اند که شماری از اعضای کمیسیون اروپا نسبت به حفظ حقوق شهروندی اتباع ما و شما بی‌تفاوت هستند. »

این شبکه خبری افزود: در نامه نمایندگان مجلس انگلیس که از سوی «مایکل تاملینوسن» و «استیو بیکر» دو نماینده حزب محافظه‌کار تنظیم‌شده، آمده است که تلاش «مایکل بارنیر» (مذاکره کننده ارشد برکسییت از سوی اتحادیه اروپا) برای جلوگیری از مذاکره در خصوص پایان بخشیدن به نگرانی‌ها و ابهامات در خصوص وضع اتباع انگلیسی مقیم اروپا و اتباع اروپایی مقیم انگلیس، سبب شده است که کار رسیدن به توافقی که به نفع همه است سخت‌تر شود.

اسکای نیوز به نقل از این نامه تصریح کرد: مردم ابزاری برای چانه‌زنی در فضای سیاسی نیستند که بر سر آن‌ها معامله کرد.

به نوشته این شبکه خبری، «مایکل بارنیر» مذاکره کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا، پیش‌تر در صفحه‌ی توییتری‌اش گفته بود که پیش از فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون حاضر به گفت ‌وگو با انگلیس نیست.

اسکای نیوز گفت: «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز پیش تر گفته است که از ادامه حضور اتباع اروپایی در انگلیس پس از برکسیت حمایت می‌کند. با این‌حال چنانچه کشورهای اروپایی حق مشابهی را برای اتباع انگلیسی مقیم اروپا در نظر نگیرند، این کار شدنی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار