ساری؛

یکپارچه‌ سازی مانع رویش قارچ های بتنی

یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی مانع تغییرکاربری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رضا دوستی‌ایرانی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی مانع تغییر کاربری غیرمجاز اراضی می‌شود.

وی با بیان اینکه خرد شدن زمین‌های کشاورزی یکی از دلایلی که سبب تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی می‌شود افزود : خرد شدن زمین‌های کشاورزی، بهره‌وری را پایین می‌آورد و انگیزه‌های تغییر‌ کاربری غیرمجاز را افزایش داده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با خرد بودن و پراکندگی زمین‌های کشاورزی به معضلی جدی تبدیل شده است که مانع توسعه کشاورزی در کشور است، گفت : استفاده از ادوات مکانیزه در زمین‌های خرد غیرممکن است و امکان توسعه روش‌های نوین آبیاری در راستای استفاده بهینه از آب وجود ندارد.

رضا دوستی‌ایرانی افزود: غلبه ساختار سنتی کشاورزی در ایران و مسایل منبعث از آن به‌ویژه در خردی و پراکندگی زمین‌ها سرنوشت توسعه کشاورزی و حل مشکل خردی و پراکندگی زمین‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

وی گفت : در راستای تحقق یکپارچه‌سازی زمین‌ها باید به سمت نظام‌های بهره‌برداری مانند شرکت‌های سهامی زراعی، تعاونی تولید و کشت و صنعت جهت‌گیری شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود : باید در واگذاری زمین‌ها برای طرح‌های کشاورزی از واگذاری‌های فردی پرهیز و از واگذاری به تشکل‌ها و شرکت‌ها حمایت کرد.

رضا دوستی‌ایرانی گفت: اگر کشاورزی در قالب نظام‌های بهره‌ برداری گروهی و تشکلی مدیریت شود زمین‌ها یکپارچه می‌شود و امکان تغییر کاربری غیرمجاز کاهش می‌یابد.

وی افزایش در واحد سطح ، کاهش هزینه‌های تولید ، مکانیزه شدن کشاورزی و افزایش روحیه تعاون و مشارکت در کشاورزی را از مزایای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.