حضور و تماشای «معمای شاه» كنكاشی در تاریخ است

حدیث فولادوند، ایفاگر نقش فوزیه در سریال «معمای شاه»، گفت: حضور در «معمای شاه» كنكاشی در تاریخ است و می‌توان با حضور در این نوع آثار واكاوی و كنكاشی در تاریخ داشت.

فولادوند: حضور و تماشای «معمای شاه» كنكاشی در تاریخ است
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدیث فولادوند ایفاگر نقش فوزیه در سریال تاریخی «معمای شاه» كه این شب‌ها از طریق تلویزیون در حال پخش است در گفت‌وگویی با بیان اینكه كار كردن با ورزی در«معمای شاه» خیلی برایم لذت‌بخش بود،‌ گفت: احساس می‌كردم ورزي نسبت به پلان‌هایی كه می‌گیرد و شخصیتی كه از من در ذهنشان تصور می‌كند، خیلی واقف است.  
 
وی ادامه داد: در كل همه چیز در«معمای شاه» حرفه‌ای پیش رفت. بنابراین كار كردن در یك گروه حرفه‌ای در چنین روزهایی كه شاید خیلی از كارها پشت صحنه‌ حرفه‌ای نداشته باشند، یك حُسن است.

ایفاگر نقش فوزیه در سریال «معمای شاه» درخصوص چالش‌ها و سختی‌های این نقش توضیح داد: برای ایفای نقش «فوزیه» ملكه عرب زبان دربار پهلوی دوم چون به‌جز چند دقیقه فیلم، سند تصویری دیگری وجود نداشت برای رسیدن به نقش و ایفای كاراكتر به گونه‌ای واقعی، نیاز به مطالعات فراوان داشتم. سعی كردم در میان منابع تاریخی درباره این شخصیت تحقیق كنم و در كنار خواندن كتاب‌های تاریخی به فیلم نامه سریال هم رجوع كردم و در نهایت كوشیدم با تركیبی از هر دو نقش را بیافرینم.
 
وی یادآور شد: من پیش از این در دو سریال «سال‌های مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای ورزی همكاری داشتم و جنس كار ایشان را به خوبی می شناسم. یكی از روزهای تصویربرداری «تبریز در مه» با وجود اینكه آن روز بازی نداشتم برای دیدن دوستان سر صحنه حاضر شدم و چون یك پالتوپوست قهوه‌ای بر تن داشتم كارگردان به همراه همكارانی كه در صحنه حضور داشتند متفق القول اعلام كردند كه من با این فیزیك و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدها محمدرضا ورزی عنوان كرد كه در حال نگارش مجموعه‌ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلوی مناسب می داند و پیشنهاد داد كه كتاب «دخترم فرح» را مطالعه كنم.
 
فولادوند در خصوص میزان شناختش از شخصیت «فوزیه» و ایفای این نقش در یك مجموعه تاریخی عنوان كرد: من هم مثل سایر بازیگران «معمای شاه» كه به ایفای نقش‌ پرداختند، در همین حد كه شخصیت فوزیه چه كسی بوده و در چه مقطعی از تاریخ حضور داشته، شناخت داشتم اما بعد از اینكه ایفای این نقش به من سپرده شد، چند كتاب از طرف آقای ورزی به من معرفی شد كه كامل آن ها را مطالعه كردم. به دلیل اینكه این شخصیت زندگی‌نامه‌ای برای خودش نداشت، خودم هم چند كتاب دیگر درباره این شخصیت را به طور جسته و گریخته مطالعه كردم و توانستم نسبت به این شخصیت شناخت بیشتری پیدا كنم.
 
این بازیگر سینِما و تلویزیون گفت: به نظرم حضور در «معمای شاه» كنكاشی در تاریخ است و می‌توان با حضور در این نوع آثار و یا تماشای آن واكاوی و كنكاشی در تاریخ داشت.
 
گفتنی‌ است؛ محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و دكتر سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در پشت صحنه سریال تاریخی «معمای شاه» حضور یافتند و ضمن تشكر و قدردانی از زحمات محمدرضا ورزی كارگردان و همكارانش از لوكیشن بخش‌ها و صحنه‌های مختلف این اثر فاخر بازدید به عمل آوردند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار