کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

سرمای شدید کام باغداران را تلخ کرد/ چه عواملی افزایش قیمت ذرت را رقم زد؟

طی روزهای اخیر بارش شدید برف برای باغداران شمال کشور امری ناخوشایند بود چرا که دسترنج یکساله انها در معرض نابودی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادهای حوزه کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به برف و کولاک استان های شمالی اشاره کرد که براساس آن دسترنج یکساله باغداران مرکبات در معرض نابودی قرار گرفت.

گفتنی است که سرمازدگی و بخبندان اخیر علاوه بر زیان میلیاردی باغداران، برخی وارد کنندگان و دلالان را به تکاپو واردات برای بازار شب عید انداخته است؟

// در حال تکمیل

 از دیگر اخبارهای مهم این حوزه می توان  به  افزایش قیمت جهانی ذرت، محدودیت واردات و برخی مشکلات مربوط به تنظیم بازار اشاره کرد.

ازاین رو انتظار می رود که با برداشته شدن محدودیت های وارداتی قیمت ها به روال سابق بازگردد تا از این حیث تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیان نشوند.

با توجه به مشاهده چند نمونه از آنفولانزای پرندگان در برخی واحد های مرغداری و ثبت آن در مرجع بین المللی، عراق به سبب رعایت احتیاط لازم واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را ممنوع اعلام کرده است.

طی روزهای اخیر بارش شدید برف برای باغداران شمال کشور امری ناخوشایند بود چرا که دسترنج یکساله انها در معرض نابودی قرار گرفت.

براساس گزارش بانک مرکزی، در هفته گذشته شش گروه کالایی شامل لبنیات،تخم مرغ،حبوبات، سبزی تازه،گوشت قرمز ، مرغ و چای با افزایش قیمت روبرو شده است.

// در حال تکمیل


رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی گفت:شرکت های دانش بنیان بازوی کمکی برای توسعه تکنولوژی و فناوری در بخش کشاورزی هستند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: افزایش قیمت جهانی، محدودیت واردات و برخی مشکلات مربوط به تنظیم بازار منجر به بالارفتن قیمت ذرت شد.

سخنگوی بیمه محصولات کشاورزی گفت: در پی رخداد سرما و یخبندان روزهای گذشته، باغداران خسارت دیده ای که دارای بیمه هستند، غرامت خود را پس از ارزیابی از سوی کارشناسان دریافت می کنند.

// در حال تکمیل

رئیس انجمن صنفی گاوداران بابیان اینکه سود حاصل از افزایش بی رویه قیمتها به جیب واسطه ها و دلالان می رود، افزود: با افزایش هزار تومانی نرخ هر کیلو گوساله زنده حداکثرقیمت هر کیلو گوشت باید دو هزار تومان افزایش یابد.

مسعود اسدی گفت: با توجه به تلاش های مستمر وزارتخانه طی سه سال اخیر کشاورزان از توزیع بذور گواهی شده و استاندارد رضایت نسبی دارند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: از چند روز گذشته نرخ هر کیلو مرغ زنده با افزایش 500 تومانی، 4 هزار و 700 تومان درب مرغداری به فروش می رسد.

گزارش هفتگی//سرمای شدید کام باغداران را تلخ کرد/ چه عواملی افزایش قیمت ذرت را رقم زد؟
رئیس سازمان چای گفت:با توجه به اقدامات حمایتی دولت یازدهم و افزایش تولید برگ سبز چای، در سال جاری 28 درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می شود که با این وجود از خروج 150 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.




انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار