تمجیدIWF از نصیری

نصیری ارزشمندترین مدالش را جاودانه کرد

سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری با تمجید از نصیری ، وزنه برداری ایران را الگو و افتخاروزنه برداری جهان دانست.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اشاره به اهدای مدال المپیک 1972 مونیخ محمد نصیری به موزه المپیک نوشت: محمد نصیری قهرمان وزنه‌برداری کسی که مدال‌های زیادی از جمله طلای المپیک 1968 مکزیکوسیتی، نقره 1972 مونیخ و برنز 1976 مونترال و پنج طلا جهانی دارد، مدال نقره المپیک خود را به موزه کمیته بین‌المللی المپیک اهدا کرد و مراسمی برای او در 24 نوامبر در لوزان برگزار شد.

نصیری ارزشمندترین مدالش را جاودانه کرد


داستان جالبی پشت اهدای این مدال وجود دارد و 30 سال پیش این مدال المپیک از نصیری دزدیده شد. بعد از مدت زیادی که به جست‌وجوی آن پرداخت، فردی مدال نصیری را در اینترنت به مبلغ 10 هزار دلار خرید و بعد این مدال دوباره به ایران برگشت.

بعد از 30 سال در نهایت در یک مراسمی که تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز حضور داشت، مدال المپیک را دوباره به نصیری دادند. او نیز تصمیم گرفت که این مدال را به موزه کمیته بین‌المللی المپیک اهدا کند.


نصیری ارزشمندترین مدالش را جاودانه کرد

سایت فدراسیون جهانی در گزارشی مبسوط با تمجید از محمد نصیری بعنوان یکی از اسطوره ها و چهره های شاخص وزنه برداری جهان، وزنه برداری ایران را بعنوان الگویی جامع و ریشه دار در عرصه جهانی دانسته و از این موضوع بعنوان یکی از مفاخر رخ داده در دنیای وزنه برداری و در طول تاریخ بازی های المپیک یاد کرده است.

نصیری ارزشمندترین مدالش را جاودانه کرد

لازم به ذکر است؛ پیش ازاین نیز سایت رسمی کمیته بین المللی المپیک و نیز سایر رسانه های مطرح ورزشی دنیا با تمجید از محمد نصیری بعنوان یکی از چهره های شاخص و عنوان دار وزنه برداری جهان و تاریخ بازی های المپیک ، این قهرمان و پیشکسوت ارزنده وزنه برداری کشورمان را بعنوان الگویی جامع و کامل برای نسل جوان دانسته و از وی با عنوان اسطوره تکرار نشدنی دنیای وزنه برداری یاد کردند.

نصیری ارزشمندترین مدالش را جاودانه کرد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار