یک کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مرجعیت، مرکز ثقل ثبات و امنیت عراق است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مرجعیت عراق همواره مرکز ثقل ثبات و حفظ تمامیت ارضی این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح پیوستن حشدالشعبی به مجموعه نیروهایی امنیتی و نظامی عراق از سوی پارلمان این کشور به تصویب رسید. 

 شبکه المنار لبنان در گزارشی اعلام کرد؛ «ابومهدی المهندس» قائم مقام فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی)،  ابتدا از مرجعیت دینی این کشور به دلیل حمایت از تصویب طرح مذکور در مجلس نمایندگان عراق تشکر کرد.

وی در ادامه نیز از نمایندگان رای دهنده به این قانون قدردانی کرده و تصریح کرد که وکلای مجلس عراق متشکل از تمامی طوایف این کشور هستند. 

مرجعیت، مرکز ثقل ثبات و امنیت عراق است

المهندس ضمن تبریک تصویب قانون  «الحشد» به رزمندگان عراقی از طریق دستگاه های بی سیمی،  گفت: عملیات آزادسازی نینوا یکی از بزرگترین نبردها برای آزادی سرزمین عراق از شر داعش است.

جانشین فرمانده نیروی های حشدالشعبی عراق با اشاره به این‌که تصویب قانون  «الحشد» نتیجه به ثمر نشستن خون شهدا و رزمندگان عراقی است،  تصریح کرد: برقرار شدن این قانون از سوی مجلس،  رعایت انصاف در  حق کسانی است که به ندای دفاع از عراق لبیک گفتند و با توطئه شکستن یکپارچگی این کشور به مقابله برخاستند. 

مرجعیت، مرکز ثقل ثبات و امنیت عراق است

المنار نوشت: المهندس در ادامه ضمن سپاس از نمایندگان ائتلاف ملی و تمامی احزاب عراق،  فتاوای مراجع عالیقدر این کشور درخصوص جهاد کفائی را بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: این برنامه آغازی مجدد برای پیوستن حشدالشعبی به ارتش، پلیس و دستگاه های امنیتی درجهت آزادی عراق از شر گروه های جنایتکار است. 


مرجعیت، مرکز ثقل ثبات و امنیت عراق است

در همین رابطه  «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این‌که مراجع دینی عراق منشأ مبارزات و شکل گیری جنبش های وسیعی در این مسیر بوده اند، اظهار داشت: مرجعیت همواره در تاریخ عراق مرکز ثقل ثبات و حفظ تمامیت ارضی این کشور بوده است.

وی با اشاره به این‌که علمای بزرگ نجف نقش برجسته خود در عراق را به خوبی ایفا کرده‌اند، تصریح کرد: پس از  حمله داعش به این کشور نیز مرجعیت  با صدور فتوایی به موقع، بستر اجتماعی و مذهبی شکل گیری بسیج مردمی را به وجود آورد. 

زارعی با بیان اینکه عراقی ها در ادامه به سمت تشکیل یک ساختار کارآمد و دائمی حرکت کردند، تاکید کرد: در همین مسیر بود که ده ها هزار نیروی جوان تحت تعلیم و آموزش قرار گرفتند و امروز هویت امنیتی قابل افتخاری با عنوان حشدالشعبی در عراق به وجود آمده است. 

این کارشناس غرب آسیا در پایان گفت: به عقیده بنده،  مرجعیت عراق در آینده و مواقع ضروری نیز به صحنه آمده و نقش خود را ایفا خواهد کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار