همدان؛

شکارچیان متخلف در ملایر دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از دستگیری دو شکارچی متخلف در سد کلان ملایر خبر داد.

شکارچیان متخلف در ملایر دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید شعبانلو اظهار داشت: محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر در گشت و کنترل ایام تعطیل موفق به دستگیری دو شکارچی در سد کلان ملایر شدند.

وی بیان کرد: از شکارچیان یک قبضه تفنگ ساچمه‌زنی و یک عدد فشنگ و یک قطعه پرنده زخمی به نام «خوتکا» کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر افزود: این فرد فاقد جواز حمل سلاح بوده و مرتکب جرم حمل سلاح غیرمجاز و انجام شکار ممنوع شده که پرونده در مراجع قضایی در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: متأسفانه پرنده طوری زخمی شده که دیگر قادر به پرواز و رهاسازی در طبیعت نخواهد شد و در حال حاضر نیز تحت مداوای اداره دامپزشکی شهرستان است.

شعبانلو به دستگیری شکارچیان پرندگان مهاجر در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر، در محل سد کلان تعداد پنج نفر شکارچی متخلف که موفق به شکار یک قطعه غاز وحشی شده بودند را دستگیر کردند.

وی افزود: متخلفان بعد از طی مراحل قانونی و پرداخت جرائم شکار و صید غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر افزود: دو قبضه اسلحه شکاری، یک عدد دوربین چشمی، یک عدد چاقو و 20 عدد فشنگ از شکارچیان کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته تعداد 10 شکارچی غیر مجاز در مناطق سد کلان و مناطق حفاظت شده شهرستان توسط محیط‌بانان محیط زیست ملایر شناسایی و دستگیر شد‌ه‌اند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.