همدان؛

نگاه فرهنگی در حفظ داشته های تاریخی از الزامات است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: معطوف شدن نگاه فرهنگی و آماده شدن ساز و کار برای حفظ داشته های تاریخی و میراث فرهنگی از الزامات هر منطقه است.

نگاه فرهنگی در حفظ داشته های تاریخی از الزامات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهرا احمدی پور در نشست  با استاندار همدان اظهار داشت: ارائه طرح های راهبردی نیاز  اصلی در به ثمر رسیدن پرونده ثبت جهانی آثار تاریخی است.

وی افزود: با حفظ میراث تاریخی باید  بتوانیم میراث گذشتگان را به عنوان یک امانت به نسل های آینده ارائه دهیم.

احمدی پور ادامه داد: از سال ۱۳۰۹ اهمیت صیانت از میراث فرهنگی مورد توجه بوده و حفاظت از عرصه و حریم های آثار تاریخی در دستور کار بوده است.

وی گفت: برای حفظ عرصه و حریم آثار تاریخی باید برنامه راهبردی ارایه شود تا به این واسطه ارگانهای مرتبط برای حفظ منظر فرهنگی استانی که سبقه پایتختی و تمدنی دارد همواره پای کار باشند.

معاون رئیس جمهور در این دیدار به جایگاه شاخص و تاریخی استان همدان در کشور اشاره کرد و گفت : برای توسعه شهری پیوست های لازم‌ برای حفظ منظر فرهنگی باید کاربردی مد نظر قرار گیرد.

این مسئول به نقش نظارتی میراث فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه شهری از سوی دستگاه ها و ارگانها باید بر اساس کار مشارکتی متوازن با پیوست های ارایه شده میراث فرهنگی در جهت حفط عرصه و حریم آثار تاریخی صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور همچنین امروز در شهرجهانی لالجین حضور پیدا می کند و بر اساس برنامه های پیش بینی شده از برخی پروژه ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار