مشهد؛

تاکید رئیس جمهوربرحل مشکلات کشور با همکاری و تلاش همه دستگاهها

رئیس جمهوری گفت :با تلاش و کوشش و اتکا به ایمان مردم می توان مشکلات کشور را حل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حسن روحانی امروز در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب با اشاره به ظرفیت تصفیه 30 میلیون متر مکعب فاضلاب در این مرکز گفت: با بهره برداری از این طرح آب مورد نیاز برای زمینهای زراعی تامین می شود.

وی گفت: همچنین امروز با بهره برداری از طرح انتقال آب از سد ارداک به شهر مشهد ، مشکل آب این شهر در روزهایی که به مناسبتهای مختلف پذیرای زائران زیادی است برطرف می شود.

رئیس جمهوری با تاکید بر همکاری همه برای عبور از مشکلات جامعه گفت : یکی از مشکلات کشور حاشیه نشینان بودند که با اجرای طرح تحول سلامت بخش عمده ای از مشکلات بهداشتی این قشر حل شد.

دکتر روحانی افزود: مشکلات محیط زیست و آب هم از دیگر مشکلات کشور است که با بهره برداری از تصفیه خانه ها بخشی از این مشکلات قابل حل است.

وی با اشاره به بودجه سال 96 گفت : در بودجه سال آینده 4 اولویت مهم در نظر گرفته شده است، آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل که برای این 4 اولویت افزون بر اعتبارات جاری، 10 هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه اختصاص می یابد.

رئیس جمهوری بخش دیگری از سخنانش به نشست اوپک اشاره کرد و افزود: در بخش نفت تحول مثبتی را شاهد بودیم و توانستیم با کاهش قیمت نفت کشور را به خوبی اداره کنیم.

دکتر روحانی گفت: در دوسال گذشته اگرچه قیمت نفت به پایین ترین قیمت خود در سالهای گذشته رسید و کشورهای عضو اوپک را دچار مشکلات زیادی کرد اما مشکل ایران در این زمینه از همه کمتر بود .

وی افزود: در این مدت عربستان که روزانه 10 ونیم میلیون بشکه در روز نفت به فروش می رساند ناچار شد 100 میلیارد دلار از ذخایر ارزی اش برداشت کند اما ما نه تنها از صندوق ذخیره ارزی برداشت نکردیم بلکه در این دو سال از پول نفت به صندوق هم واریز کردیم .

دکتر روحانی گفت: این اقدام بیانگر قدرت ملت و دولت ایران است، هر چند تا کنون در رسانه ها گفته نشده است که همه کشورهای تولید کننده نفت به جز ایران برای اداره کشور از ذخایر خود برداشت می کنند، اعلام می کنم ما تنها کشوری هستیم که در این شرایط بخشی از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز و با سختی کشور را اداره کردیم.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.