مشهد؛

سخنان رییس جمهور در جلسه شورای اداری خراسان رضوی

جلسه شورای اداری خراسان رضوی با حضور دکتر روحانی برگزار شد

سخنان رییس جمهور در جلسه شورای اداری خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر روحانی در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای استان در زمینه های مختلف گفت : طبق آنچه مرکز آمار اعلام کرده است ،بیکاری در استان خراسان رضوی رو به کاهش است اما در کشور این آمار نشان دهنده افزایش بیکاری است به طوری که جمعیت فعال برای کار در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است که فقط برای 714 هزار نفر شغل ایجاده شده است و 500 هزار نفر دیگر در انتظار ایجاد شغل هستند .
رییس جمهور با اشاره به مشکلات موجود در بخش های مختلف در کشور گفت : ما در بودجه امسال به 4 موضوع نگاه ویژه و خاص خواهیم داشت و از بودجه 320 هزار میلیاردی سال آتی که یکشنبه به مجلس  تقدیم خواهیم کرد به موضوعات آب و فاضلات ، محیط زیست ، بخش ریلی و اشتغال ، بودجه خاصی را در نظر گرفته ایم .
او با اشاره به سرمایه گذاری در پروژه های بخش آب و فاضلاب در استان خراسان رضوی گفت : امیدواریم با اختصاص اعتبار خاص به بخش آب بتوانیم در آبرسانی روستایی ، طرحهای آبیاری نوین ، آبیاری قطره ای و کشت گلخانه ای ،عملکرد خوبی را از سمت مسئولان و مردم شاهد باشیم .
دکتر روحانی گفت : ما امسال برای اولین بار در بودجه کشور ، حدود 60 هزار میلیارد تومان را به بخش عمران کشور اختصاص داده ایم و امیدواریم بتوانیم طرح های نیمه تمام و پروژه های عمرانی بیشتری را در کشور به سرانجام برسانیم .
رییس جمهور با اشاره به نشست اوپک و تصمیم این سازمان برای کاهش تولید یک میلیون و 200 هزار بشکه ای نفت گفت : قسمتی از بودجه سال آتی کشور بر مبنای قیمت نفت تنظیم شده است و با توجه به تحریم های غرب علیه ایران ، کشور ما هم اکنون کاهش تولید نفت نخواهد داشت و ظرف چند ماه آینده افزایش تولید نیز خواهیم داشت .
دکتر روحانی همچنین از رشد مصرف برق صنعتی در کشور ابراز خشنودی کرد و گفت : این آمار نشانه دهنده رشد بخش صنعت در کشور است .
رییس جمهور با اشاره به افزایش 45 درصدی اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی گفت : از ابتدای دولت تا پایان مهر حدود 15 هزار واحد تولیدی متوسط و کوچک در کشور فعال شده است که حدود 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات به آنها واگذار شده است .
او میزان سرمایه گذاری خارجی در استان را امیدوار کننده دانست و گفت : از ابتدای فعالیت دولت تاکنون بیش از هفتصد و شصت میلیون دلار در استان سرمایه گذاری شده است در حالیکه این رقم در 12 سال قبل از دولت یازدهم 900 میلیون دلار بوده است .
رییس جمهور اظهار کرد : فعالیت 9 پروژه مهم فولاد در استان تحول بزرگی در استان است و امیدواریم از تمام ظرفیت های این بخش در سایر قسمت ها استفاده شود .
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار