همدان؛

افزایش تولید و اشتغال پایدار ، محور اقتصاد مقاومتی

نماینده ویژه معاون اول رئیس جمهور در ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: محور اقتصاد مقاومتی افزایش تولید و اشتغال مستمر است.

افزایش تولید و اشتغال پایدار ، محور اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهرا احمدی پور در ‌نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان وضعیت این استان را در ستاد اقتصاد مقاومتی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شناسایی ظرفیتهای منطقه به عملیاتی شدن برنامه ها کمک می کند بنابراین شناسایی توانمندیها و نقاط ضعف موجب می شود کارها سرعت بگیرد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری گفت: سرمایه گذاریها باید زود بازده باشد وبه شکل زنجیره ای از تولید در آید.

وی افزود: نظارت دقیق وکارشناسی در اولویت است و نباید در هیچ موردی کار، سرهم بندی شود.

احمدی پور  گفت: فرقی نمی کند طرحی که روی زمین مانده مربوط به کدام دولت است مهم این است که از اتلاف سرمایه ملی جلوگیری شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی هم گفت : کاهش 10 درصدی صادرات صنایع دستی بطور ویژه بررسی می شود.

آقای نامور مطلق افزود: استان همدان از افتخارات صنایع دستی کشور است وما نگاهی ویژه به این استان داریم.

وی گفت: تاکنون و بعد از جهانی شدن شهر لالجین بیش از 5 میلیارد تومان تسهیلات برای هنرمندان در نظر گرفته ایم.

آقای نامور مطلق همچنین از افزایش همکاری ها برای توسعه کارگاههای لالجین از 22 هزار کارگاه به 45 هزار کارگاه خبر داد و گفت: یافته های پژوهشی هم بیش از گذشته در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان هم در گزارشی گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در قالب چهار کمیته علم وفناوری ، عمرانی وانرژی ، اقتصادی ، فرهنگی وگفتمان سازی در استان فعالیت می کند وتا پایان آبانماه بطور میانگین در تمام بخشها بیش از 75 درصد تحقق اهداف را شاهد بوده ایم.

آقای صیدایی افزود: تاکنون 22 طرح بزرگ را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و150 طرح دیگر هم آماده واگذاری است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم گفت: در بحث رونق تولید تاکنون 392 واحد تسهیلاتی به مبلغ 191 و 7 دهم میلیارد تومان دریافت کرده اند.

آقای متین افزود: علاوه بر این مبلغ 117 واحد هم از بانکها بطور مستقیم تسهیلات دریافت کرده اند که مبلغ آن هنوز اعلام نشده است.

حمیدرضا متین گفت: تراز تجاری استان مثبت 65 میلیون دلار است و 6 طرح بزرگ تجاری صنعتی به ارزش 310 میلیون دلار هم که مصوب بانکها هستند آماده ارائه به صندوق توسعه ملی است.

محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز نرخ رشد اقتصادی استان را هم تراز با استانهای مرکزی وآذربایجان غربی دانست و گفت: رشد اقتصادی ما هم اکنون هشت درصد است وجزو سه استان برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.