با امضای طوماری اینترنتی؛

4.7 میلیون آمریکایی خواستار رای دادن الکترال کالج به کلینتون شدند

حدود 4.7 میلیون آمریکایی، از اعضای مجمع برگزینندگان خواستند رأی خود را از رئیس‌جمهور منتخب پس بگیرند و از نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها حمایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، حدود 4.7 میلیون آمریکایی با امضای طوماری اینترنتی، از اعضای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) خواسته‌اند رأی خود را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، پس بگیرند و از هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خوردۀ دموکرات حمایت کنند.

این طومار ماه گذشتۀ میلادی از سوی دانیل برِزِنوف، مددکار اجتماعی، راه‌اندازی شده و هدفش جمع‌آوری دستکم 6 میلیون امضا است.

برِزِنوف در این طومار استدلال کرده است با توجه به اینکه هیلاری کلینتون آرای مردمی بیشتری به دست آورده است، اعضای مجمع برگزینندگان باید به این خواست مردم احترام بگذارند.

در این طومار آمده است اعضای مجمع برگزینندگان ازنظر قانونی می‌توانند رأی خود را تغییر دهند؛ آنان باید در 19 دسامبر (29 آذر) که به‌طور رسمی به رئیس‌جمهور رأی می‌دهند، طبق خواست مردم به هیلاری کلینتون رأی دهند.

در این طومار، ترامپ فردی «نامناسب» برای ریاست‌جمهوری آمریکا دانسته شده و آمده است وی بسیاری از امریکایی‌ها را قربانی می‌کند.

بر اساس این طومار، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا «قلدر» و «دروغ‌گو» باسابقۀ تجاوز جنسی است که بی‌تجربگی وی برای این کشور خطرناک است.

در این طومار سیستم انتخاباتی آمریکا غیردموکراتیک خوانده‌شده و از اعضای مجمع برگزینندگان خواسته‌شده انتخابی دموکراتیک داشته باشند.

بر اساس قانون انتخاباتی آمریکا، اعضای مجمع برگزینندگان، اجباری در پذیرش رأی مردمی ندارند و می‌توانند بدون در نظر گرفتن نتایج آرای عمومی، انتخاب خود را داشته باشند.

در انتخابات ریاست‌‍ جمهوری 8 نوامبر (18 آبان) درحالی‌که بیشتر مردم آمریکا به کلینتون رأی دادند، اما ترامپ با کسب اکثریت آراء مجمع برگزینندگان، رئیس‌جمهور منتخب این کشور لقب گرفت.

ترامپ از مجموع 538 رأی مجمع برگزینندگان، 290 رأی و کلینتون 228 رأی به دست آورد.

ترامپ پیش‌تر از نظام مجمع برگزینندگان انتقاد کرده و گفته بود وی به این سیستم «احترام» می‌گذارد، اما روش آراء مردمی را ترجیح می‌دهد. بااین‌حال، وی پس از پیروزی، سیستم انتخابات آمریکا را کارآمد توصیف کرد.

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، شهرهای مختلف این کشور صحنۀ برگزاری اعتراضات مردمی علیه وی و سیستم انتخاباتی امریکا بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار