اصفهان؛

پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اصفهان

در ۳ سال گذشته با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی، ۸ هزار و ۵۰۰ طرح در اصفهان فعال شده و برای بیش از ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان درباره حمایت سپاه صاحب‌الزمان(عج) از اجرای طرح‌ها و تحقق عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان اظهار داشت: در 3 سال گذشته 100 میلیاردتومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به عموم مردم و بسیجیان در سراسر استان اصفهان اختصاص داده شده است.

 سردار غلامرضا سلیمانی افزود: در این مدت، 8 هزار و 500 طرح فعال شده و برای بیش از 15 هزار نفر شغل ایجاد شده است، همچنین برنامه‌های آموزشی و حمایتی توسط بسیج سازندگی استان اصفهان برای داوطلبان ارائه شده است. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان، گفت: این همایش با حضور فعالان و نخبگان اقتصاد مقاومتی از شهرستان‌های مختلف استان در عرصه تولید و اشتغال مولد برگزار شد و شرکت کنندگان در آن، طرح‌ها، ایده‌ها و تجربیات خود را در اختیار سایر شرکت‌کنندگان و مسئولان حاضر در مراسم قرار دادند.

وی با تأکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و انجام اقدامات عملی در این حوزه تصریح کرد: می‌توان با استفاده از تجربه افرادی که در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی موفق بودند، نوعی الگوسازی در استان اصفهان را رقم زد و قدم‌های اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل برداشت.

سردار سلیمانی اظهار داشت: با ارائه آموزش و تسهیلات و با همکاری مسئولان بخش‌های مختلف، می‌توان تحرکی در تولید و بازار  اقتصادی استان اصفهان که یکی از استان‌های برتر در حوزه اقتصادی است، ایجاد کرد.

وی گفت: اگر به ظرفیت روحیه بسیجی و توانایی بسیجیان در عرصه اقتصاد مقاومتی توجه شود، می‌توان به نتایج بزرگی دست یافت، امروزه بسیاری از جوانان استان اصفهان داوطلب ایجاد اشتغال در استان هستند و به حمایت نیاز دارند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به اجرای طرحی در 4 دهستان در استان اصفهان بیان کرد: 4 دهستان محروم در خور و بیابانک، سمیرم، فریدون‌شهر و بویین میان‌دشت به عنوان الگو انتخاب شده و طرح مذکور در این دهستان‌ها اجرا می‌شود که در آن به موضوع سلامت، زیرساخت‌ها، فرهنگ و اشتغال توجه شده و تسهیلات قرض الحسنه به میزانی که فعالان دهستان طرح ارائه دهند، اختصاص می‌یابد.

وی درباره راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: لازم است با استفاده از الگوهای مختلف و ظرفیت موجود، با تلاش، کوشش و مجاهدت، تکیه بر روحیه بسیجی و جلب همکاری مسئولان، اقدامات عملی لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی را انجام داده و کاستی‌ها به سرعت جبران شود و مسیر برای حضور مردم در اقتصاد هموار شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.