گیلان؛

کشف و ضبط 26 قبضه اسلحه از متخلفان شکار

در 72 ساعت گذشته 26 قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان از متخلفان شکار و صید در حوزه استحفاظی گیلان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت : با توجه به فصل صید و شکار، مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بر اساس وظیفه قانونی و به طور شبانه روزی تمام مناطق تحت مدیریت را پایش نموده و در 72 ساعت گذشته موفق به کشف و ضبط 208 رشته ادوات شکار غیر مجاز شامل تور هوایی ، تور پرنده گیری ، سالیک ، لاکش و تور زیر آبی ، 46 قطعه پرنده از جمله مرغابی ، خوتکا ، چنگر ، سهره و قرقاول و 4 دستگاه قایق پارویی و موتوری از متخلفین شدند.
قربانعلی محمد پور گفت : در همین راستا تعداد 26 نفر متخلف دستگیر و پرونده تخلف آنان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .
این مقام مسئول اضافه کرد علیرغم هشدارها و اطلاع رسانی که از آغاز فصل شکار به طرق مختلف در در این باره انجام شده متاسفانه برخی افراد بدون توجه به این هشدار ها اقدام به شکار و صید غیر مجاز میکنند که مامورین و محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست نیز حسب وظیفه قانونی خود با این تخلفات برخورد میکنند. محمدپور همچنین از دستور صریح خود درباره برخورد بدون اغماض با متخلفین گفت و افزود ، پایش و کنترل شبانه روزی مناطق تحت مدیریت علی الخصوص مناطق شکارگاهی استان در این فصل در دستور کار فرماندهی و مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان قرار دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.