رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما اگر بخواهیم در دنیا سر بلند کنیم باید در مسیر علم و تکنولوژی جایگاه مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه ششمین مسابقات بین المللی و هوش مصنوعی صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: برگزاری مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی کار بزرگ علمی، تکنیکی و عملیاتی است.

وی عنوان کرد: ما در دانشگاه ها برای رسیدن به مسیر رشد تکنولوژی به کارهای عملیاتی و پژوهشی کاربردی بیشتر نیاز داریم تا پژوهشی صرف که دانشگاه امیر کبیر در این زمینه پیشتاز است و امزدواریم تمام دانشگاه های ما بتوانند مسیر علم و تکنولوژی را گام بردارند و چنین نیز هستند.

چمران بیان کرد: ما یقینا و قطعا اگر بخواهیم در دنیا سر بلند کنیم باید در مسیر علم و تکنولوژی جایگاه مناسبی داشته باشیم اگر چنین نباشد با وجود منابع گسترده و مالی نخواهیم توانست در مقابل دنیای امروز که دنیای علم و تکنولوژی و اطلاعات است بایستیم و مقاومت کنیم.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در زمان‌جنگ نیز همواره از این تکنولوژی و فناوری بهره می بردیم و همواره تلاش می کردیم از علم و تکنولوژی نوین استفاده کنیم و اقدامات زیادی نیز در این جهت انجام دادیم. 

وی افزود: در زمان جنگ سال ۵۹ در 6 ماه اول جنگ و در شهر اهواز با برنامه ریزی شخصیت علمی کشور شهید چمران که یک دانشمند بزرگ علمی در عصر خود بود، اولین زیر دریایی چریکی ایران را ساخته و آزمایش کردیم و این کار ادامه پیدا کرد که امروز در این زمینه دستاوردهایی داریم.

چمران عنوان کرد: اولین خودرو شنیدار را ساختیم و که مسیر های ناهموار را به خوبی طی می کرد، اولین موشک زیرآبی را ساختیم و خاکریز های دشمن را با آن منفجر می کردیم، اولین پل چریکی را ساختیم و این تکنولوژی و علم هم در زمان جنگ به فریاد ما رسید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شجاعت و شهادت و اعتقاد و ایمان در آن زمان اولین دستمایه ما بود اما آنچه که کمک می کرد علم  دانش، تکنولوژی، برنامه ریزی و تفکر بود و امروز هم همین نکته می تواند ما را رشد و تعالی دهد و در دنیا با جایگاه خوبی برسیم.

وی یادآور شد: امیدواریم دانش آموزان و دانشجویان ما آنچنان در این زمینه رشد کنند که گوی سبقت از همه بربایند و نشان دهند که ایرانی می تواند و ما می توانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.