العراقیه: نیروهای عراقی با یک دست با تروریسم می‌جنگند و با دست دیگر به آوارگان یاری می‌رسانند

داوطلبان مردمی عراق چادر و مواد غذایی بین خانواده‌های آواره شهر تلعفر توزیع می‌کنند.

العراقیه: نیروهای عراقی با یک دست با تروریسم می‌جنگند و با دست دیگر به آوارگان یاری می‌رسانند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، تلاش‌ها و فعالیتهای نیروهای داوطلب مردمی تنها در آزادسازی مناطق اشغال شده از دست گروه تروریستی داعش خلاصه نمی شود بلکه اقدامات بشردوستانه داوطلبان مردمی و حمایت از شهروندان بی دفاع و آواره مناطق آزاد شده به خوبی قابل مشاهده است. نیروهای داوطلب مردمی در تلعفر چادر و مواد غذایی بین آوارگان توزیع می کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی گفت: داوطلبان بسیج مردمی راضی نمی شوند خانواده های آواره را که گروه تروریستی داعش منازل آنها را در تلعفر به اشغال درآورد، در صحرا آواره رها شوند، زیرا به رغم شرایط آب و هوایی بسیار سخت، داوطلبان مردمی از بزرگ و کوچک این شهروندان آواره، به گرمی استقبال کردند.

نیروهای داوطلب مردمی مواد غذایی گرم و آب آشامیدنی در اختیار این آوارگان قرار دادند و آنها را در چادرهای گرم مستقر می کنند تا شرایط آب و هوایی بهبود و سرما کمی کاهش یابد و پس از آن به مناطق ایمن تری منتقل شوند تا از جان آنها محافظت شود.

یکی از نیروهای داوطلب مردمی برای اطمینان بخشی به شهروندان عراقی آواره از تلعفر خطاب به آنها فریاد می زد: «ما برادران و فرزندان شما هستیم. شما خانواده های ما هستید. مرجعیت دینی سفارش شما را به ما کرده است. ما برای خدمت رسانی به شما به اینجا آمده ایم. شما خواهران و برادران ما هستید. نهراسید. شما در کمال امنیت هستید.»

خبرنگار العراقیه افزود: داوطلبان مردمی عراق با یک دست با تروریسم می جنگند و با دست دیگر به آوارگان یاری می رسانند و به آنها کمک می کنند. قانون داوطلبان مردمی که در پارلمان عراق به تصویب رسید آنها را بخشی از نیروهای مسلح عراق قرار داد.

کریم النوری یکی از فرماندهان داوطلبان مردمی عراق گفت: « اخلاق میهنی و ملی بر عهده ماست. آری، شاید کمی در آزادسازی مناطق تاخیر داشته باشیم اما این تاخیر از خسارتهای جانی بهتر است زیرا باید از جانهای شهروندان عراقی محافظت کنیم. تا کنون عملیات با شفافیت و بدون هیچ مشکلی ادامه داشته است. ما قبل از اینکه منطقه ای را آزاد کنیم به فکر شهروندانمان هستیم و مسئولیت محافظت از جانهای آنها را بر عهده داریم. داوطلبان مردمی هیچگاه جایگزین نیروهای امنیتی نخواهند بود بلکه همانند یگان مبارزه با تروریسم بخشی از آنها هستند.»

خبرنگار العراقیه ادامه داد: داوطلبان مردمی عراق در کنار نیروهای امنیتی حماسه ها و پیروزی هایی را رقم زدند، زیرا آنها هیچ تفاوتی با نیروهای امنیتی در زمینه تحقق اهداف و رعایت حقوق بشر در مناطق آزاد شده ندارند. آنها باور دارند که باید از جان شهروندان و خانواده هایی که ظلم و ستم تروریستهای داعش را متحمل شده اند و هم اکنون از دست آنها گریخته و آواره شده اند محافظت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار