اردبیل؛

خروج 11 واحد تولیدی از رکود در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از خروج ۱۱ واحد تولیدی از رکود و توقف حتمی با پرداخت تسهیلات بانکی طی 7 ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل افزود: در پی تشکیل ۴۳ جلسه کارگروه تسهیل ۸۸ طرح و واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ واحد مورد بازرسی قرار گرفته و مشخص شده است که تسهیلات در ۳۵ مورد از آن ها به شکل صحیح هزینه شده و برای ۲۴۵ نفر شغل ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل متذکر شد: در بین واحدها ۱۱ واحد تولیدی است که اگر تسهیلات دریافت نمی‌کردند بدون تردید دچار رکود و توقف می‌شدند.

عاملی با تأکید به پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۶ طرح کشاورزی ادامه داد: علاوه بر ایجاد مشاغل جدید 2 هزار و ۶۰۰ مورد شغل نیز در پی دریافت تسهیلات تثبیت شده است.

وی تأکید کرد: روند اختصاص تسهیلات نشان می‌دهد، تسهیلات رفع موانع تولید در اردبیل در جای خود مصرف می‌شود و واحدهای تولیدی که تسهیلات دریافت کرده‌اند رونق را تجربه می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با این وجود وضعیت پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها قابل‌قبول نیست و از کل ۳۶۵ طرح معرفی شده فقط ۸۸ طرح تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گفته عاملی بانک‌ها نواقص پرداخت تسهیلات را بهانه قرار می‌دهند در حالی که امروز اشتغال جوانان می‌تواند با این اقدامات بهبود یابد و برای اجرای رسالت اجتماعی هم که شده انتظار می‌رود بانک‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها و دستگاه‌های دیگر همه در یک جبهه هستند و هدف بهبود اشتغال و بهبود وضعیت زندگی مردم است، اضافه کرد: لازم است مواردی از جمله وثیقه، سفته و محل اجرای طرح به صورت سلیقه‌ای عمل نشده و بانک‌ها با متقاضی همکاری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی نیز اضافه کرد: بر اساس مکاتباتی که صورت گرفته بانک‌ها عنوان می‌کردند که هیچ فردی متقاضی نیست در حالی که ۳۰ نفر در استان متقاضی این تسهیلات هستند.

عاملی تأکید کرد: اغلب بانک‌ها ارقام مشخصی برای تسهیلات ارزی دارند و انتظار می‌رود با توجه به اینکه بخشی از تسهیلات سال گذشته به سال جاری موکول شده تا پایان امسال پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار