یزد؛

ماهانه 35 هزار تومان به ازای هر نفر

بیمۀ سلامت ماهانه 35 هزار تومان به ازای افراد زیر پوشش هزینه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل بیمۀ سلامت استان با اشاره به تعداد افراد زيرپوشش بیمۀ سلامت استان، گفت: 147 هزار نفر از روستائیان استان به طور رایگان از طریق این بیمه خدمات‌رسانی می‌شوند و عمدۀ خدمات بیماران خاص نیز از طریق این بیمه به طور رایگان انجام می‌شود.

محمد دریجانی افزود: بیمۀ سلامت ماهانه 35 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه می‌کند،که 75 میلیارد تومان بیمۀ رایگان در سال 94 هزینه کرده است.

وی شمار بیماران دچار تالاسمی، هموفیلی، ام اس، نارسایی کلیوی و دیگر بیماران خاص در استان را 636 نفر عنوان کرد و گفت: 880 هزار تومان هزینۀ ماهانۀ این بیمه به ازای هر یک نفر بیمار خاص است که بيشتر این خدمات نیز رایگان انجام می‌شود.

دریجانی با بیان اینکه تعهدات بیمۀ سلامت نسبت به سال‌های پيش، افزایش و هزینه‌های امسال نیز نسبت به گذشته 30 میلیارد تومان افزایش داشته، گفت: بیمۀ سلامت همواره كوشش كرده تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و سال گذشته نیز با کنترل و نظارت 25 میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده؛ با این وجود همچنان با کسری منابع و رشد بدهی روبه‌رو است.

وي با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در زمينة بیمۀ سلامت عمومی اقدامات شایسته‌ای انجام داده است افزود: از طرح تحول سلامت می شود به عنوان طرحی نام برد که با همۀ نقاط مثبت موجب رشد 220 درصدی هزینه‌های این بیمه نسبت به سال 92 شده است.

وی تصریح کرد: علت افزایش هزینه‌ها، افزایش تعرفه‌های پزشکی باست که برای جلوگیری از روند افزایشی بدهی‌های سازمان‌های بیمه لازم است در برخی مؤلفه‌های طرح تحول سلامت بازنگری شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.