کرمان؛

کسب رتبه های برتر جشنواره زیست فناوری توسط کرمانی ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزان کرمانی با کسب یک رتبه اول و 2 رتبه سوم در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران خوش درخشیدند.

کسب رتبه های برتر جشنواره زیست فناوری توسط کرمانی هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزان کرمانی با کسب یک رتبه اول و 2 رتبه سوم در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران خوش درخشیدند.

 محسن بیگی افزود: 'بهار نیک طبع' دانش آموز مدرسه پرورین اعتصامی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان با همکاری پژوهش سراهای نواحی یک و 2 کرمان در محور زیست فناوری و سلامت با ارائه طرح بررسی تاثیر نانو کامپوزیت مغناطیسی روی اکسید برای درمان سوختی موفق به کسب رتبه اول این جشنواره شد.

وی افزود: زهرا مبین و نیره فتحی دانش آموزان مدرسه فرزانگان شهربابک نیز رتبه سوم این جشنواره را در محور زیست فناوری و کاربردهای امنیتی - پلیسی با ارائه طرح نقش DNA در جرم شناسی کسب کردند.

وی گفت: ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و معلمان برای شناخت زیست فناوری، معرفی مدل های موفق ترویجی دانش آموزی آزمون شده و زمینه سازی توسعه آن در سطح کشور، معرفی پژوهش سراها و مدارس به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل گیری فعالیت های پژوهشی دانش‌آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری در ترویج زیست فناوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش آموزی و نهادهای پژوهشی و صنعتی در حوزه زیست فناوری از مهمترین اهداف این جشنواره است.

محسن بیگی با اشاره به فعالیت 31 پژوهش سرا در شهرستان ها و مناطق استان افزود: نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در موفقیت دانش آموزان در زمینه های پژوهشی، آزمایشگاهی و عملی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار