پرواز مدرسه ای آسمان خراش از 13 سالگی تا روی سبد

دنیای توپ و سبد ورزشکاران عجیبی را در خود دارد آنهایی که از کودکی رویای پرواز روی سبد را داشتند،تا روزی که رویایشان به واقعیت تبدیل شد.

جوانکدههههه////گفتگو با آسمانخراش 21 سالهبهنام یخچالی ملی پوش بسکتبال کشورمان که از 13 سالگی حرفه بسکتبال را آغاز کرده است و در تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضور داشته است در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال سوم راهنمایی بودم که این رشته ورزشی را انتخاب کردم و دلیل این انتخابم هم برادرم بود که این ورزش را دنبال می کرد. در حال حاضر نیز برادرم پویا که دو سال از من کوچکتر است در تیم دسته یک پتروشیمی بازی می کند.

وی افزود: زمانی که 13 سالم بود چند دوره از مسابقات بسکتبال مدارس برگزار شد که من در آن مسابقات شرکت می کردم و در سن 16 سالگی که در یکی از این دوره ها حضور داشتم توسط عباس آقاکوچکی به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم. نخستین تجربه من نیز در تیم سوپرلیگ بسکتبال در قم بود. 

ملی پوش بسکتبال کشورمان از شروع علاقه اش به این رشته ورزشی گفت: من و برادرم از زمان کودکی ژیمناستیک می رفتیم. پس از چند سال برادرم به سمت رشته بسکتبال کشیده شد و من نیز فوتبال را دنبال کردم اما پس از مدتی نیز همانند برادرم رشته بسکتبال را پیگیری کردم.

یخچالی درباره حضورش در تیم پتروشیمی بندرامام گفت: از سن 17 سالگی تنها در تیم پتروشیمی بندرامام حضور داشتم زیرا که مدیریت این باشگاه فوق العاده است و از بهترین مربی هايى همچون مهران شاهين طبع بهره می برد و فکر می کنم این تیم برای پیشرفت در بسکتبال  خیلی خوب است،تا زمانی هم که این باشگاه بخواهد در این تیم خواهم ماند.

ملی پوش بسکتبال درباره حضور حامد حدادی در بسکتبال بیان کرد: حامد حدادی یک تکیه گاه برای بسکتبال ایران است و او از همه نظر به تیم و بازیکنان کمک می کند و به نظرم وجود او در تیم ملی غنیمت است.

انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.