دریادار سیاری در همایش تجلیل از پیشکسوتان نداجا:

سامانه رانش ناو خارک کاملا با توان داخلی ساخته شده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : امروز می بینیم که سامانه رانش ناو خارک با توان بومی ساخته شده است.

سامانه رانش ناو خارک کاملا با توان داخلی ساخته شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجلیل از جانبازان، پیشکسوتان و خانواده های شهدای نیروی دریایی ارتش اظهار داشت:  روز نیروی دریایی مصوب حضرت امام راحل است که این سند افتخاری برای نیروی دریایی است و موفقیت های نداجا مرهون زحمات پیشکسوتان خواهد بود.

فرمانده نداجا عنوان داشت: ما امروز به عنوان شاگردان شما پیشکسوتان به خدمات و زحمات ارزشمند شما افتخار می کنیم، شما حماسه های ارزشمندی را همچون عملیات اشکان، ذوالفقاریه، دفاع از خرمشهر و آبادان و عملیات مروارید را در کارنامه خود دارید، شما 150 عملیات اسکورت را در دوران دفاع مقدس با موفقیت انجام دادید. 

وی افزود:امروز در جذب نیروی انسانی کسانی را انتخاب می کنیم که شایستگی لازم را برای پر کردن جای شما عزیزان داشته باشند. در بحث آموزش،  آموزش های متناسب با تهدید را در دستورکار قرار دادیم و  در مراکز آموزشی پایه ای و تاکتیکی آموزش ها به خوبی انجام می گیرد.

فرمانده نداجا تصریح کرد: ما امروز در دانشگاه امام خمینی (ره) در نوشهر 5 رشته کارشناسی ارشد اعم از رشته های مکانیک، برق، مخابرات، ارشه و لجستیک را در حال اجرا داریم و برای مقطع دکتری نیز تلاش می کنیم که این نشان از توانمندی علمی کشور دارد.

امیر سیاری تاکید کرد: عزیزانی که امروز در دماغه امید نیک می توانند دریانوردی کنند همان افرادی هستند که در دانشگاه حضرت امام راحل آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: تا به امروز 49 ناوگروه اعزام کرده ایم که از این تعداد یک مورد هم تقاضای کمک نکردیم که این نشان از توان علمی و دانش کارکنان نیرو دارد.

فرمانده نداجا با اشاره به توانمندی و خودکفایی نیروی دریایی گفت :به لحاظ نگهداری و تعمیر الحمدالله امروز به تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر عمردهی انقلابی به تجهیزات گام های موثری برداشتیم که آخرین مورد آن تعمیرات اساسی زیردریایی طارق بود که هیچکس حتی کشور سازنده باور نمی کرد که چنین توانی در سطح نیرو باشد.امروز ناو خارک جمهوری اسلامی که از سال 63 وارد کشور ما شده بود تا به امروز کسی به سامانه رانش خارک دست نزده بود، اما امروز این سامانه کاملا نو و جدید شده است، که می توان آن را ناو تمام ایرانی دانست.

فرمانده نداجا افزود : امروز در صنایع وزارت دفاع ما در بحث شافت، پروانه و زاویه پروانه را می سازیم. در حوزه نوسازی ما ناوهای جماران، پیکان، جوشن، درفش و مراحل ساخت ناو سهند و شیراز و ناو شکن های شماره 3 و 4 پروژه موج  را انجام دادیم و زیردریایی های کلاس غدیر مطلع هستید و ما به مرور زمان در حال نوسازی هستیم و باورمان این است  که خودمان می توانیم موارد مورد نیلز را طراحی کرده و بسازیم، به جای اینکه بدنبال خرید از دیگر کشورها باشیم.

امیر سیاری یادآور شد: در بحث کنترل امنیت خطوط مواصلاتی در خلیج عدن و باب المندب که یک سوم تحارت جهانی در آنجا انجام می شود و گلوگاه اقتصادی ما محسوب می شود حضوری موثر داریم و  بیش از 3844 فروند کشتی تجاری و نفتکش را از مناطق خطر را اسکورت کردیم که اقتصاد کشور سالم بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص نیروی دریایی  جمله ای با 5 ویژگی دارند که می فرمایند  نیروی دریایی نیرویی راهبردی، نظامی، علمی، بین المللی، سیاسی و نیرویی است که در آبادسازی کشور هم موثر است که در بحث سیاسی و بین المللی آن ما تا به امروز 49 ناوگروه را به آبهای آزاد ارسال کرد. یکی از ماموریت های اصلی این ناوگروه ها برقراری امنیت در خلیج عدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
ای کاش از این همه فناوری که هست در داخل هم استفاده شود و فقط فکر واردات نباشیم اون وقت هیچ جوونی بیکار نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
امیرمحترم مردم جنابعالی وامثال جنابعالی رادوست دارند.
چون امیرباصلابت، مقاوم،مومن،ولایی وپاکدست وصادق می شناسیم
آخرین اخبار