اخراج یک گروه ۵۰ نفری پناهجویان افغانستانی از آلمان

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که دولت این کشور آمادگی می‌گیرد تا اولین گروه ۵۰ نفری پناهجویان افغان را که پرونده‌های پناهجویی‌شان پذیرفته نشده، به افغانستان برگرداند.

یک گروه ۵۰ نفری پناهجویان افغان از آلمان اخراج شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شبکه دویچه‌وله نوشته است که قرار است که این طرح آلمان در ماه جاری میلادی (دسامبر) از سوی دولت فدرال، عملی شود.

پیش از این سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجران افغانستان در آستانه‌ی نشست بروکسل در مورد افغانستان در ماه اکتبر گفته بود که اعلامیه‌ای میان دولت‌های آلمان و افغانستان به امضا رسیده که بر اساس آن پناهجویان افغان را که شرایط پناهندگی در این کشور را به‌دست آورده نمی‌توانند، اخراج می‌شوند.

دولت آلمان اعلان کرده بود که حدود ۱۲۵۰۰ پناهجوی افغان را اخراج می‌کند.

دولت آلمان گفته بود که پناهجویان مناطق امن افغانستان را به کشورشان بر می‌گرداند اما با حمله شورشیان برکنسولگری آلمان در شهر مزارشریف در شمال کشور، گفتمانی در این کشور پیش آمد که مناطق امن در افغانستان وجود ندارد.

آنگلا مرکل، نخست‌وزیر دولت آلمان باری گفته بود که برگرداندن پناهجویان به کشورشان کار دشواری است اما دوباره گفته که پناهجویان افغان را به کشورشان، برمی‌گرداند.

برگرداندن پناهجویان به‌خصوص پناهجویان افغان با واکنش‌های تندی سازمان‌های مدافع حقوق‌مهاجران و حقوق‌بشر، مواجه شده است

باری رنگین‌ دادفر سپنتا، وزیر خارجه حکومت پیشین کشور نیز از پناهجویان افغان خواسته بود که به کشور برنگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار