نشانه‌های شکست تروریست‌های داعش در عراق و سوریه؛

کشته شدن "وزیر نفت" داعش در نینوا/ مسئول نقل و انتقالات مالی داعش بازداشت شد

مسئولان نظامی عراق از کشته شدن "وزیر نفت" داعش در استان نینوا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبد الوهاب الساعدی، فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی امروز (دوشنبه) توانستند ابو عزام، وزیر نفت داعش را در استان نینوا از پای درآورند. 

نیروهای عراقی بیش از یک ماه است که عملیات آزادسازی شهر موصل را آغاز کرده و بیشتر مناطق اطراف آن را آزاد کرده اند.

همچنین پایگاه الیوم‌السابع اعلام کرد، پایگاه اینترنتی دستگاه قضایی عراق امروز در گزارشی از بازداشت مسئول نقل و انتقالات مالی داعش در نزدیکی مرزهای سوریه خبر داد.

پایگاه "القضا" وابسته به مرکز رسانه‌ای دستگاه قضایی عراق امروز، دوشنبه در گزارشی اعترافات یکی از سران گروه تروریستی داعش را که مسئول نقل و انتقالات مالی در این گروه تروریستی بود، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: یک بالگرد پس از فرود در نقطه‌ای مرزی میان عراق و سوریه توانست "ابو یاسر" را که فردی با تابعیت سوری و متولد 1992 است، بازداشت کند. او یکی از مسئولان نقل و انتقلات مالی در گروه تروریستی داعش است. وی پس از بازداشت، به چگونگی رسیدن کمکهای مالی از شخصیت‌ها و سازمانهای واقع در اروپا و کشورهای عربی در کامیون‌های مواد غذایی به مناطق تحت کنترل داعش اعتراف کرد.

این پایگاه  همچنین در ادامه افزود: متهم با حضور در دادگاه اعتراف کرده که داعش حمایت‌هایی از سازمان‌‌های خارج از عراق دریافت می‌کرده است.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار