تسلط نیروهای عراقی بر نیمی از شرق موصل/چهار روستا در محور شمالی این شهر آزاد شدند

نیروهای عراقی در راستای عملیات "قادمون یا نینوا" موفق شدند بر نیمی از شرق موصل مسلط شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، معاون فرمانده عملیات ویژه نیروهای مبارزه با تروریسم عراق از آزادسازی نیمی از مساحت ساحل چپ موصل ( واقع در شرق موصل) خبر داد.

وی اعلام کرد نیروهای عراقی با ورود به رود خوصر که ساحل چپ موصل را به دو بخش تقسیم می‌کند، بر نیمی از این منطقه مسلط شدند. وی همچنین بر تلاش نیروهای عراقی برای سلامت ماندن نیروهای غیرنظامی تأکید کرد.

همچنین فرماندهی پلیس فدرال عراق در جنوب موصل از خنثی کردن عملیات عناصر داعش برای نفوذ به شمال روستای "عذبه" در نزدیکی موصل خبر داد.

رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق همچنین از کشف یک مرکز رسانه‌ای داعش در جنوب "حمام العلیل" واقع در جنوب موصل خبر داد. وی گفت این مرکز رسانه‌ای دارای دستگاه‌های تصویربرداری، فیلم‌، اسناد، و بیانیه‌ و ارزهای مختلفی بود.

از سوی دیگر،  "حیدر عبیدی"، معاون فرمانده عملیات ویژه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد داعش با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تلاش دارد فرماندهان نظامی را هدف قرار دهد؛ اما نیروهای عراقی با خنثی سازی این اقدامات، دو کارگاه ساخت این نوع هواپیماها را در شرق موصل کشف کردند.

از سوی دیگر، ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد لشکر 16 پیاده توانست 4 روستای "قره تپه"، "کوری غریبان"، "الدراویش" و ابوجرعه در محور شمالی موصل آزاد کند.

نیروهای عراقی همچنین پس از وارد آوردن خسارت های فراوان به عناصر داعش، پرچم این کشور را بر فراز ساختمانهای این مناطق برافراشتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار