کرمانشاه؛

ارتباط دانشگاه و صنعت

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: روی پروسه تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی آن باید بیشتر کار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمدابراهیم اعلمی آل آقا گفت:اشاره به در دست راه اندازی بودن دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی، گفت: امیدواریم دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی محل حضور صنعتگران این حوزه شود و بتوانیم در نهایت مسائل تئوری این عرصه را در حوزه عمل پیاده سازی کنیم.

اعلمی آل آقا اظهارکرد: دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از قدیمی ترین دانشکده های کشور است و تاکنون تحصیل کرده های بسیار خوبی هم در این دانشکده داشته ایم و از سوی دیگر این استان دارای آب و خاک بسیار مطلوبی برای کشاورزی است، اما وقتی به مقام عمل می رسیم می بینیم که در حوزه کشاورزی نیز چندان موفق نبوده و نیستیم.

وی در خصوص دغدغه ارتباط دانشگاه و صنعت افزود: از روز اول انقلاب این دغدغه میان دانشگاه و صنعت وجود داشت و امروز بعد از گذشته سه دهه هنوز این موضوع تنها در حد دغدغه باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش امسال برای اولین بار دستگاه های اجرایی مکلف شده اند که عناوین پژوهشی خود را به دبیرخانه پزوهش استان در دانشگاه رازی ارسال کنند و این حرکت بسیار خوبی است که در واقع شاهد طرح سوال از سوی دستگاه های اجرایی به اساتید و پژوهشگران هستیم، اما اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی آنقدر کم و ناچیز است که کفاف اجرای طرح های پژوهشی را نمی دهد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار