گیلان؛

امضای تفاهمنامه همکاری ویژه بیماری های نابینایان و کم‌بینایان

مدیر کل بهزیستی گیلان از انعقاد تفاهم نامه همکاری چهارجانبه بین مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، اداره کل بهزیستی گیلان و مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص بیماریهای وراثتی شبکیه در نابینایان و کم بینایان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛محمد رضا پارسی گفت: تفاهمنامه چهار جانبه ای در خصوص بیماریهای وراثتی شبکیه در نابینایان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی و ارایه خدمات درمانی مناسب که موجب فراهم آمدن زمینه بررسی علل نابینایی و ارایه خدمات تشخیصی درمانی به منظور بهبود و یا تاخیر در پیشرفت بیماری است .

وی تصریح کرد : این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه ملی ثبت بیماران مبتلا به تحلیل رفتگی های ارثی شبکیه با هدف راه اندازی مرحله نخست این طرح منعقد شد.

مدیر کل بهزیستی اهداف این تفاهمنامه را راه اندازی عملیاتی و آغاز نخستین مرحله ثبت کشوری بیماریهای وراثتی شبکیه تحت نظارت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شناسایی علل نابینایی و کم بینایی در سطح گیلان و ارائه خدمات درمانی مناسب عنوان کرد .

پارسی اعلام کرد: با اجرای درست این طرح در سطح استان می توان آن را به عنوان الگویی موفق برای اجرای سراسری ثبت کشوری بیماری های وراثتی شبکیه و شناسایی عوامل نابینایی در سطح کشور معرفی کرد .


انتهای پیام/اص


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.