سمنان;

1200 سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان هستند

از 21 هزار و 821 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان هزار و 200 نفر از آنها را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت : کمیته امداد با پرداخت کمک معیشتی، هزینه‌های نگهداری، دارویی، درمانی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از این مددجویان حمایت می‌کند.
علی عرب با بیان اینکه هزار و 200 سالمند زیر حمایت کمیته امداد در چهار هزار و 817 خانوار زندگی می کنند، افزود: با روند سالمندی نمی توان مقابله کرد و باید برای سلامت و بهداشت روان سالمندان برنامه ریزی شود تا حضور سالمند بانشاط را در جامعه شاهد باشیم.
وی ادامه داد: خدمات حمایتی کمیته امداد با حفظ کرامت و منزلت خانواده‌های زیر حمایت ارائه می‌شود و با همکاری هر چه بیشتر خیّرها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، می‌توان خدمت های شایسته‌تری را برای نیازمندان مهیا کرد و زمینه‌های توانمندی آنان را فراهم ساخت.
عرب گفت: سالمندان اندوخته های اجتماعی جامعه هستند و افزایش سن در افراد نباید عاملی برای خانه نشینی و بازنشستگی آنها باشد و باید از تجربیات و اندوخته های فکری آنان، استفاده بهینه شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان، ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه آن برای سالمندان را امری مهم برای حفظ سلامت آنان دانست و افزود: خانواده ها باید فرزندان خود را به نگهداری از سالمندان و تکریم از آنان به عنوان گنجینه های گرانقدر تشویق کنند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار