سمنان؛

مدیریت هزینه‌ها در طرح تحول سلامت

براساس پژوهش‌ انجام شده در بیمه سلامت استان سمنان، بیش از 86 درصد مردم از اجرای این طرح اعلام رضایت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: اجرای این طرح از عملکرد موفق این دولت به شمار می‌رود که مردم نیز اثرات آن را به خوبی لمس کرده‌اند.
علیرضا اعرابی ، از افزایش بالای هزینه‌ها به عنوان معضلی در اجرای طرح تحول نظام سلامت یاد کرد و افزود: افزایش هزینه‌ها باید در این طرح مدیریت و در اصلاح ارزش‌های نسبی و روند اجرای آن باید رویکرد کارشناسی‌تری لحاظ می‌شد.
وی، با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های طرح تحول نظام سلامت ناشی از طرح بیمه همگانی بود، اظهارداشت: هم اکنون دولت به دنبال سوق دادن بیمه‌ها به سمت افراد نیازمند است و در تلاش است تا ارائه خدمت این بخش متناسب با درآمد خانوارها انجام شود.
اعرابی با اشاره به مشکلات و ایرادهای به وجود آمده در اجرای طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: قرار بود با اجرای این طرح بخشی از اعتبارات ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها به صندوق‌ها و بیمه‌ها اختصاص یابد که این مساله اجرایی نشد، ضمن اینکه هزینه‌های بالا باعث کسری منابع و منجر به تاخیر در پرداختی‌ها به بیمارستان‌ها شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان یادآور شد: براساس پژوهش‌ انجام شده در بیمه سلامت، بیش از 86 درصد مردم از اجرای این طرح اعلام رضایت کردند.
اعرابی افزود: طرح تحول نظام سلامت با هدف ارائه خدمت به آحاد جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه که به حمایت بیشتری نیاز داشتند اجرا شد و اجرای موفق این طرح امیدواری و آرامش را در جامعه افزایش داده است.
وی، با بیان اینکه پرداختی‌ها از 26 میلیارد ریال در سال 92 یعنی قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به 77 میلیارد ریال پس از اجرا رسید، خاطرنشان کرد: استان سمنان از نظر پرداخت‌ها وضعیت مناسب تری نسبت به میانگین کشوری دارد.
اعرابی، با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به حوزه سلامت و رفع مشکلات مردم در این بخش، گفت: البته ممکن است نقدهایی هم به این طرح وارد باشد ولی می توان با شناسایی و رفع این مشکلات، رضایت مردم را افزایش داد.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.