سمنان؛

پوشش 37 درصدی بیمه سلامت از جمعیت بیمه شدگان استان

حدود 229 هزار و 947 نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان  گفت: 37 درصد جمعیت بیمه شده استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

علیرضا اعرابی به پوشش بیمه سلامت برای 229 هزار و 947 نفر در استان اشاره کرد و افزود: 37 درصد جمعیت بیمه شده استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت در بخش سیاستگذاری و در ارایه خدمات و پوشش بیمه همگامی اقدامات بی سابقه ای داشته است، تصریح کرد: در آغاز طرح بیمه سلامت پیش بینی می شد که این طرح جمعیت 6 میلیون نفری را زیر پوشش قراردهد، اما تعداد بیمه شدگان به 9 میلیون نفر افزایش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان به نقش رسانه ها در هم افزایی با نظام سلامت در کشور اشاره و افزود: رسانه یکی از مولفه های تاثیرگذار در جوامع کنونی و زمینه ساز افزایش سطح آگاهی و دسترسی به اطلاعات در بخش حوزه سلامت است.

وی با اشاره به افزایش سرانه بیمه روستائیان در دولت یازدهم، اظهار داشت: سرانه بیمه روستاییان در حوزه سلامت از 23 هزار تومان در سال 93 به 120 هزار تومان در سال 95 افزایش داشته است.

اعرابی افزود: 110 هزار و 796 نفر در قالب بیمه های روستایی و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، 62 هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، 44 هزار نفر بیمه همگانی رایگان و بقیه در سایر قسمت ها در استان سمنان زیر پوشش بیمه سلامت قراردارند.
وی افزود: راهبرد اساسی در ادامه ارتقای نظام سلامت نیازمند مدیریت منابع و کنترل هزینه های درمانی است.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.