رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛

بیش از2000 واحد تولیدی آذربایجان غربی دارای پروانه فعالیت هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون دو هزار و 670 واحد تولیدی استان دارای پروانه فعالیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری در نخستین نشست تخصصی کارشناسان HSEE وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و 670 واحد تولیدی استان دارای پروانه فعالیت بوده و 590 پروانه تولیدی نیز لغو شده است.

وی با اشاره به اینکه قانونی در رابطه با صنعت وجود ندارد گفت: این در حالی است که در بخش معدن، آیین نامه هایی تعریف شده و براساس آن، معادن باید مسئول فنی داشته باشند.

اسکندری با اشاره به اینکه ساختار HSEE در استان آذربایجان‌غربی جوان بوده و از یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است افزود:خوشبختانه هیچ محدودیتی در رابطه با اجرای برنامه های HSEE در استان وجود ندارد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، باید موارد و نارسایی های موجود در این زمینه را رفع کرده و نقاط قوت آن تقویت شود و علاوه بر آن باید سیستم HSEE در آذربایجان غربی ارتقاء یابد.

اسکندری تاکید کرد: مسئله صرفه جویی و ارتقاء بهره وری و نیز رقابت پذیری وظیفه واحدهای تولیدی استان محسوب می شود.

در ادامه این جلسه رئیس اداره محیط زیست بهداشت ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته رتبه استان در HSEE در کشور در بین 36 سازمان، سیزدهم بود اما امسال با پنج پله صعود در رتبه 13 قرار دارد.

آرمان گوهرانی با تاکید بر اینکه این استان از نظر کارشناسی بسیار توانمند و دارای نیروهای خوش فکر است تصریح کرد: علاوه بر آن حفظ جان مردم و محیط زیست بیشتر از کسب رتبه برای این اداره حائز اهمیت بوده و آذربایجان غربی با تمامی ظرفیت های خویش می تواند تا رتبه نخست کشور نیز ارتقاء یابد.

وی افزود: تلاش این اداره، برگزاری مانور مخاطرات زیست محیطی در استان بوده و حتی در صدد تصویب آن در هیئت دولت است.

گوهرانی با بیان اینکه هم اکنون 414 واحد تولیدی در شمال استان مستقر هستند تصریح کرد: از سوی دیگر 875 واحد در جنوب استان و یک هزار و 878 واحد در ارومیه فعال است.

رئیس اداره محیط زیست بهداشت ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تعداد واحدهای معدنی شمال استان را 114 واحد عنوان کرد و گفت: در این رابطه 238 واحد نیز در جنوب استان و 85 واحد در ارومیه مستقر هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.