ساری،

خرید تضمینی هزار تن پرتقال درجه 3 از باغداران

حدود هزار تن پرتقال درجه 3 باغداران مازندران برای تبدیل کردن به آبمیوه خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، داریوش آقاپور معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران گفت: تاکنون حدود هزار تن پرتقال درجه 3 باغداران مازندران برای تبدیل کردن به آبمیوه خریداری شده است.

وی از استقبال زیاد باغداران برای فروش محصول در روزهای گذشته خبر داد و افزود: به همین دلیل نیز دومین کارخانه آبمیوه گیری از امروز در شهرستان تنکابن کار خرید را آغاز کرده است.

آقاپور با بیان اینکه خرید تضمینی پرتقال های درجه 3 باغداران مازندران از ابتدای این هفته و با فعال شدن کارخانه آبمیوه گیری شهرستان رامسر آغاز شد، گفت: این کارخانه نیز روزانه 300 تن ظرفیت دارد.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران گفت: دولت پس از برف سنگین و یخبندان 2 هفته پیش در مازندران دستور خرید پرتقال در حال فاسد شدن باغداران استان را صادر کرد و شرکت تعاونی روستائی مباشر این کار شد.

آقاپور افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم پرتقال درجه 3 هم قابل مصرف تازه خوری نیست ، 5 هزار و 500 ریال اعلام شده است.

وی بیشترین میزان پرتقال خریداری شده به قیمت تضمینی در روزهای گذشته را مربوط به شهرستان های ساری ، میاندرود و نکا اعلام کرد.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستائی مازندران گفت: اکنون 2 کارخانه آبمیوه گیری در سه نوبت کاری محصول باغداران را تحویل می گیرند و رسید پرداخت را صادر می کنند.

آقاپور افزود: بر اساس دستورالعمل دولت ،سازمان جهاد کشاورزی مازندران 40 هزار تن پرتقال را از باغداران این استان برای تامین میوه شب عید استان های کشور خریداری می کند.

مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که پیش بینی شده بود امسال بیش از 2 میلیون و 500هزار تن محصول از آنها برداشت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار