فاکس نیوز گزارش داد:

تصمیم ترامپ برای پُر کردن کرسی خالی دیوان عالی آمریکا می‌تواند تاثیرات بلندمدت به دنبال داشته باشد

فاکس نیوز در مطلبی نوشت رئیس جمهور منتخب آمریکا در 100 روز نخست دولتش، باید تصمیمات مهمی اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت فاکس نیوز در مطلبی نوشت: "توماس جفرسون" – سومین رئیس جمهور آمریکا – درباره اعضای دیوان عالی این کشور گفته بود: "آن‌ها هرگز بازنشسته نمی‌شوند و مرگ نیز به ندرت به سراغ آن‌ها می‌آید."

به همین دلیل، یک کرسی خالی در این نهاد می‌تواند به عنوان یک فرصت و یا بحران سیاسی شناخته شود. این مسئله‌ای است که دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – باید در 100 روز نخست دولتش با آن روبرو شود. دونالد ترامپ باید فردی را برای جایگزینی "انتونین اسکالیا" – قاضی دستیار دیوان عالی آمریکا که در فوریه 2016 درگذشت – انتخاب کند.

منابع آگاه اعلام کرده اند به زودی ترامپ فردی را برای این سمت معرفی خواهد کرد. وی در شبکه خبری فاکس نیوز گفت انتخاب‌هایش را به 3 یا 4 نفر محدود کرده است و به زودی نامزد نهایی را اعلام خواهد کرد. وی افزود: "آن‌ها انسان‌های فوق‌العاده، محترم و بی‌نظیری هستند."

دونالد ترامپ می‌تواند پس از تحلیف، به طور رسمی برای این کرسی نامزدی را برگزیند. اما این‌که تا چه میزان وی و متحدان جمهوری‌خواهش بتوانند روند جایگزینی برای این کرسی را پیش ببرند، به اولویت‌های حقوقی و دیگر فشارهای سیاسی بستگی دارد.

در مجلس سنا به عنوان نهادی که نامزدهای نهایی نشستن برروی کرسی‌های دیوان عالی آمریکا را تایید می‌کند، نمایندگان دموکرات تعهد کرده اند با تایید هر فردی که به عنوان یک قاضی کامل شناخته نشود، شدیدا مخالفت خواهند کرد.

فردی که به تایید مجلس سنای آمریکا برسد، به عنوان یکصد و سیزدهمین قاضی در دادگاه عالی آمریکا معرفی خواهد شد که وظیفه رسیدگی به پرونده‌های مختلف – که برخی از آن‌ها می‌تواند برای آینده آمریکا حیاتی باشد -- را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار