اصفهان؛

پیش بینی 400 نفر مبتلا به ایدز در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پیش بینی می شود حدود 400 نفر به بیماری ایدز در این شهرستان مبتلا هستند که تنها 127 نفر آنها شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علیرضا مروجی،  به مناسبت هفته جهانی ایدز( 13 تا 19 آذر)در گفتگو با خبرنگاران گفت: 26 نفر از از 127 نفر از سال 65 تا کنون فوت شده اند.
وی، با تاکید بر اینکه ثابت ماندن تعداد بيماران به مبتلا به اچ آي وي در شهرستان كاشان زنگ خطری در عدم شناسایی آنها است گفت:این آمار ثابت به منزله افزایش نیافتن بيماران نيست بلكه مشكل و چالش اصلي عدم شناسايي اين بيماران در شهرستان كاشان است.
به گفته وی، 68 درصد  و دو صدم درصد از افراد از سال 65 تا کنون از راه اعتیاد تزریقی در کاشان مبتلا به ایدز شدند که این رقم در سه ماهه اول امسال به 34 درصد رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: تعداد مبتلایان به ایدز از راه تماس جنسی از سال 65 تا کنون 18 و نیم درصد بوده که این رقم در سه ماهه اول امسال به 42 درصد رسیده،  از راه انتقال مادر به کودک طی این مدت یک و نیم درصد بوده و در سه ماهه اول امسال  سه صدم شده است.
مروجی، با اشاره به اینکه ایدز در کاشان از راه انتقال خون 008/بوده و در سه ماهه اول سال جاری به صفر درصد رسیده است گفت: از راه نامشخص تیز در این مدت 11 درصد بوده که در سه ماهه اول امسال به 21 درصد افزایش یافته است.
وی، گفت: 7 درصد از 127 بيمار مبتلا به ايدز در كاشان خانم ها هستند و 93 درصد آنها آقايان هستند.
وی، در ادامه تعداد؟ ثبت شده بيماران مبتلا به اچ اي وي در كشور تا پايان خرداد ماه امسال را 32 هزار و 670 نفر و در كاشان 127 نفر اعلام كرد و گفت:  موارد پيشرفته (وارد مرحله درمان شده) اين بيماري در كشور11 هزار و 694  و در شهرستان كاشان 23 نفر اعلام شده است که تنها حدود 70 درصد یعنی 16 نفر از اینها تحت پوشش درمان هستند و مابقی تمایلی به درمان ندارند.
به گفته وی،8هزار 311 نفر در کشور تا کنون از ایدز فوت شدند که این رقم در کاشان 26 نفر است.
مروجی،
به گفته وي، 700 نفر از مبتلايان به اچ آي وي در كشور زير 15 سال سن دارند و در كاشان 2 نفر و 674 نفر مبتلايان در كشور بين سنين 16 تا 20 سال دارند  و دركاشان هيچ مورد ابتلا در اين سن وجود ندارد.  
مروجی در پایان، مرکز مشاوره ایدز گلابچی کاشان را یادآورشد و گفت:2 هزار و 44 نفر در سال 94 به این مرکز مراجعه داشتند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.