قم؛

حوزه مباحث سیاسی و اجتماعی را مورد توجه قرار دهد

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه باید مسؤولیت اصلی خود را شناسایی کرده بر لزوم توجه حوزه برمباحث سیاسی اجتماعی تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دومین روزافتتاحیه دهمین اجلاسیه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مصداق حق است، گفت: افرادی که به دنبال حق هستند باید راه انقلاب اسلامی را ادامه دهند و برای تحقق اهداف مورد نظر نظام تلاش کنند.  حوزه علمیه باید مسؤولیت اصلی خود را شناسایی کرده و برای تأثیرگذاری خود در عرصه‌های مختلف تلاش‌های لازم را انجام دهد؛ فراهم‌آوردن امکانات لازم برای انجام درست مسؤولیت‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به افق‌های مطلوب و استقامت و استوار ماندن بدون هراس به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن از لازمه‌های رسیدن به اهداف است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه نیازمند نقشه راه است، گفت: حوزه باید بتواند مباحث سیاسی - اجتماعی را مورد توجه قرار دهد و نباید در شناخت واقعیت‌ها دچار توهم شود و با عکس‌العمل مطلوب خود تأثیرگذار باشد.
 
عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری از تشکیل چهار کمیسیون تخصصی در اجلاسیه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد یاد کرد و افزود: روز گذشته جلسات این کمیسیون‌ها با حضور شخصیت‌های برجسته علمی برگزار شده و جمع‌بندی‌های لازم انجام شده است.
 
حسینی بوشهری با اشاره به اینکه روحانیت باید تهذیب نفس را از خود آغاز کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در داخل و خارج از روحانیت مطالبه دارند در حالی که روحانیت در مقام مطالبه‌گری نیست بلکه در مقام پاسخ‌گویی است.
 
وی با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی گام مقدماتی برای رسیدن به اهداف است،گفت: اینکه آیا اکنون حوزه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن به صورت متناسب عمل کرده باید مورد بررسی قرار گیرد؛ در عرصه‌های فرهنگی حوزه مرزبان بوده به همین علت نمی‌تواند صحنه را ترک کند تا سبب نفوذ دشمن شود.
 
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شرایط جدید از جمله گسترش فضاهای مجازی می‌تواند آسیب‌های مختلفی را برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد. حوزه باید آگاه، دشمن‌شناس، مردمی، پشتیبان نظام اسلامی، فعال، نفوذناپذیر، پایبند به آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبری، همراه با مراجع تقلید و استکبارستیز باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار