عملکرد 2 هفته اخیر بانک های عامل استان در حوزه اقتصاد مقاومتی مطلوب و رضايت بخش بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختياری در بيست و هشتمين نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، عملکرد 2 هفته اخیر بانک های عامل استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را مطلوب و رضايت بخش دانست.

قاسم سليمانی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون استان هم اکنون رتبه مطلوبی در زمینه تسهیلات پرداختی به طرح های اقتصاد مقاومتی ندارد گفت: با توجه به تاثیر بسیار بالای بخش تعاون در اقتصاد کشور و چهارمحال و بختیاری، مديران این بانک نیز تا پايان آذرماه جاری نسبت به فعال شدن در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری هم گفت: این ستاد تا قبل از نشست امروز، با پرداخت یکهزار و 960 میلیارد ریال تسهیلات به طرح ها استانی موافقت کرده بود.

حبیب الله وفایی ادامه داد: از دو هفته قبل تاکنون میزان تسهیلات پرداختی حوزه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که در سامانه بهین یاب ثبت شده، به دو هزار و 330 میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: از این میزان یکهزار و 470 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات اقتصاد مقاومتی و افزون بر 850 میلیارد ریال از طریق پرداخت مستقیم به طرح های این حوزه بوده است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بر اساس تصمیم مسئولان استان مقرر شد تا پایان آذرماه جاری 680 میلیارد ریال تسهیلات دیگر به طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش های صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین جهاد کشاورزی پرداخت شود.

وفایی گفت: البته 900 میلیارد ریال تسهیلات مستقیم نیز از سوی بانک های عامل استان به حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده که تاکنون در سامانه بهین یاب ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: ثبت این میزان تسهیلات در سامانه بهین یاب نقش مهمی در ارتقای جایگاه چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد.

وفایی، سهمیه تسهیلات بانکی چهارمحال و بختیاری در بخش اقتصاد مقاومتی را سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته از سوی مسئولان و همکاری مدیران بانک های عامل، این سهمیه جذب خواهد شد.

وی با بیان پرداخت تسهیلات به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی به صورت مرحله ای و متناسب با میزان پیشرفت فیزیکی افزود: در صورت مشاهده هر گونه انحراف در استفاده از این تسهیلات، از پرداخت مابقی آن جلوگیری می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار