سنندج؛

تاثیر وام‌های اشتغال‌زایی در توانمند سازی افراد نیازمند

وام‌های اشتغال‌زایی ضمن ایجاد خودکفایی برای خانواده‌ها با کمترین بار مالی بیشترین خروجی را در بحث اشتغال پایدار دارند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حسین فیروزی معاون استاندار کردستان  پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان،با اشاره به اهمیت وام‌های اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی به افراد نیازمند و تأثیر این تسهیلات در توانمندسازی آنها گفت:  اینگونه تسهیلات از اثربخشی بسیار بالایی برخوردار هستند و ضمن خودکفایی خانواده‌ها با کمترین بار مالی بیشترین خروجی را در بحث اشتغال پایدار می‌توانند داشته باشند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان اعتبار اختصاص یافته به مشاغل خانگی و خرد را در سال گذشته 10 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 97.11 درصد از این اعتبار اختصاص یافته عملیاتی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر در استان، اظهار کرد: این دوره از جشنواره براساس خود اظهاری بوده و شرکت‌کنندگانی که احساس کرده‌اند، کارآفرین هستند در سامانه ثبت‌نام و براساس انتخاب داوران با توجه به شاخص‌های تعیین شده انتخاب شده‌اند.

وی افزود: بدون شک تعداد افراد کارآفرین و صاحب‌نظر در استان زیاد هستند ولی متاسفانه در زمان ثبت‌نام شرکت نکرده و فرایند جشنواره نیز براساس خوداظهاری بوده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان با تأکید بر اینکه زمینه حضور این کارآفرینان باید در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها فراهم شود، خاطرنشان کرد: معرفی کارآفرینان برتر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

فیروزی از اختتامیه جشنواره نیز به عنوان یکی از بخش‌های مهم نام برد و خاطرنشان کرد: باید در برگزاری هرچه کیفی اختتامیه این جشنواره اقدام شود.

وی با تقدیر از کارآفرینانی که در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: در قالب اختتامیه این جشنواره در کنار معرفی نفرات برتر از 10 کارآفرینان قابل تقدیر که به مرحله نهایی داوری رسیدند نیز تقدیر خواهد شد.

به گفته معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان، برخی از کارآفرینانی که در این جشنواره شرکت و به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده‌اند باید از طریق رسانه‌ها معرفی تا زمینه تشویق سایر افراد جامعه به این سمت فراهم شود.

فیروزی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در سطح استان خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این اختتامیه این جشنواره باید نمایشگاهی از دستاوردهای کارآفرینان برپا شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.