سنندج؛

فعالیت 45 شرکت فعال IT و ICTدر کردستان

45 شرکت فعال IT و ICTدر استان کردستان فعال است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان امروز در جلسه طرح تکاپو با عنوان توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری استان با بیان این مطلب گفت: با توجه به مزیت های این حوزه باید این شرکت های فعال را به 90 شرکت افزایش دهیم که مستلزم همکاری دستگاه های مختلف است.
حسین فیروزی افزود: باید تلاش کنیم سهم ۲ هزار میلیارد تومانی استان کردستان از بازار IT و ICT تا برنامه ششم توسعه تحقق پیدا کند..
وی گفت: سهم استان کردستان از بازار IT و ICT باید حدود 200 میلیون یورو به عبارت دیگر سهم استان 4 هزار میلیارد تومان نسبت به میانگین جمعیت کشوری است.
فیروزی افزود: با تحقق سهم استان کردستان از بازار IT و ICT ، چهار برابر سرمایه در مقابل مهمترین فعالیت‌های اقتصادی استان که تولید گندم است را در این بازار مهم کسب می‌کنیم.
وی از مسئولان و مدیران استان کردستان خواست تا ایجاد فضای کسب و کار در حوزه IT و ICT ایجاد اشتغال و خلق ثروت کنند.
فیروزی با تاکید بر اینکه بکارگیری نیروهای شرکت‌های IT و ICT باید از افراد بومی استان باشند، افزود: باید بنگاه‌های کسب و کار در استان به نام استان ثبت شوند و زمینه توانمندسازی برنامه‌های عملیاتی ارائه دهند.
وی اظهار کرد: حضور سازمان USO برای اجرای قرارداد توسعه روستایی در اینترنت پرسرعت 119 روستای کردستان و 11 هزار پوشش اینترنت طبق این تفاهم‌نامه اتفاقی مهم در حوزه ارتباطات استان است و قرار است که این پروژه یکساله در ظرف سه ماه آینده به اتمام برسد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان از شرکت‌های خصوصی خواست که بیشتر پای کار باشند چرا که کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری در استان نیاز است.
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.