شیراز؛

همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز برای دستیابی به فرهنگ صلح و سلامت

نشست علمی صلح و سلامت با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز، برگزار شد.

همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز برای دستیابی به فرهنگ صلح و سلامتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به ارتباط نزدیک و متقابل سلامت و صلح گفت: در جنگ یمن، سوریه و عراق شاهد سوء تغذیه، شیوع انواع بیماری‌ های عفونی و آلودگی‌ های زیست‌ محیطی به‌ ویژه در درازمدت مانند سرطان و دیگر بیماری‌ ها هستیم.
ایمانیه افزود: این یک نشست مقدماتی است و تلاش داریم که همایش بین المللی آن، پررنگ باشد و امیدواریم بتوانیم پیام خود را به مردم جهان به ویژه دست اندرکاران جنگ برسانیم، که مردم این کشور و تمام افرادی که به دین اسلام اعتقاد دارند، صلح طلب هستند، اما در برابر متجاوزان از اعتقادات و کشور خود دفاع می کنند.
وی ادامه داد: یکی از گروه های اجتماعی که در جنگ ها به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، گروه جامعه پزشکی است.
ایمانیه بیان کرد: ایجاد وحدت اجتماعی، تقویت ساختار صحیح اجتماعی، بیان کردن نقش تخریبی جنگ، می تواند در ترویج صلح موثر باشد.
علیرضا صالحی عضو کمیته علمی همایش صلح و سلامت با بیان اینکه همایش بین المللی صلح و سلامت، دوم و سوم اردیبهشت سال 96، در شیراز برگزار می شود گفت: تاکنون، حدود 60 مقاله از استادان کشور، ارسال شد و حدود20  استاد و محقق خارجی، به این همایش دعوت شدند.
وی افزود: سلامت فرد و جامعه با خشونت ها به خطر می افتد و سلامت، روش و ابزاری برای دستیابی به صلح است.
صالحی تصریح کرد: در این نشست علمی، در خصوص موضوعات مختلف مربوط به صلح و سلامت، مانند خطر های جنگ برای ابعاد مختلف سلامت روان، اجتماعی  و معنوی، نقش سازمان های سلامت محور از جمله سازمان جهانی بهداشت، صلیب سرخ جهانی، کاهش خشونت ها، صلح با طبیعت، نقش عوامل زیست محیطی، صلح با خویشتن، توضیحاتی ارائه شد.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.