اصفهان؛

سمینار بین‌المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری برگزار شد

سمینار بین‌المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمینار بین‌المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری صبح امروز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

این سمینار به میزبانی دانشگاه هنر و با دعوت از رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا به همراه جمعی از کارشناسان و محققین مرمت کار ایتالیایی، در سه روز به بحث و بررسی تخصصی مرمت و بازسازی در اصفهان خواهد پرداخت و مهمانان ایتالیایی از تجربیات خود در این حوزه سخن خواهند گفت.

مصطفی کیانی ریاست دانشگاه هنر اصفهان، در افتتاحیه این نشست با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین دانشکده مرمت در سطح کشور با سابقه 40 ساله در اصفهان قرار دارد، اظهار داشت: اصفهان با وجود پتانسیل‌های هنری خود، سبب شده تا چنین همایش‌های تخصصی شکل بگیرد.

تونی کوردینی رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا نیز در این نشست با بیان اینکه هنوز موفق به دیدن شهر اصفهان نشده است، خاطر نشان کرد: چندین دیدار بین مقامات ایرانی و ایتالیایی صورت گرفته و با توجه به تجربه شهر «ایچه» در تولید تجهیزات و تکنیک مرمت امیدواریم بتوانیم همکاری شرکت‌های ایتالیایی را با شرکت‌های ایرانی فراهم کنیم.

وی حضور دانشگاه و دانشجویان را در این سمینار با ارزش دانست و گفت: با مرمت می‌توان عمر مکان‌های هنری را برای استفاده امروز مردم افزایش داد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.