شهرکرد؛

اختصاص يک هزار و ۹۰۰ ميليارد ریال به پروژه انتقال آب بن به بروجن

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: امسال برای اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن يک هزار و ۹۰۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت.

اختصاص يک هزار و ۹۰۰ ميليارد ریال به پروژه انتقال آب بن به بروجن
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در سفر یک روزه خود به شهرستان بن افزود: این میزان اعتبار شامل ۷۰۰ ميليارد ريال برای خريد لوله، ۶۰۰ ميليارد ريال از محل رديف بودجه و ۶۰۰ ميليارد ريال از محل اسناد خزانه و اوراق مشاركت است.

وی ادامه داد: در ابتدای فعاليت دولت يازدهم آبرسانی به ۲۲۰ شهر، روستا و شهرک صنعتی چهارمحال و بختياری به صورت سيار و با تانكر انجام می شد که با برنامه ريزی و فعاليت های صورت گرفته در سه سال گذشته اكنون تنها ۵۴ شهر، روستا و شهرک صنعتی در استان با مشكل تأمين آب مواجه هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در اين مدت نیز اجرای شبكه جمع آوری فاضلاب ۱۵ شهر در دستور كار مسئولان قرار گرفت.

سلیمانی افزود: طی سه سال گذشته ميزان گاز رسانی به نقاط مختلف چهارمحال و بختياری از ۸۳ و نیم درصد به ۹۴ و نیم درصد افزايش يافت.

وی ادامه داد: در مدت فعاليت دولت يازدهم ۳۸ هزار شغل جديد نیز در استان ايجاد شد و برای پروژه های مختلف ۲۵ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص پيدا كرد.

سليماني اضافه كرد: تكميل و بهره برداری از پروژه های مهم نيمه تمام مانند پتروشيمی لردگان، فولاد سفيددشت، نساجی حجاب و جاده های جايگزين كارون ۴ از مهمترين اقدامات دولت يازدهم در چهارمحال و بختياری بود.

وی از هدفگذاری ايجاد و تثبيت ۱۵ هزار شغل در چهارمحال و بختياری براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در اين راستا تاكنون ۲ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال از مجموع ۳ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال سهميه استان، تسهيلات به متقاضيان طرح های نیمه تمام، راكد و با ظرفيت پایین پرداخت شده است.

سليمانی افزود: امسال به منظور افزايش اشتغال و ارتقای بهره وری در بخش كشاورزی استان ۷ هزار و ۱۰۰ هكتار زمين به كشت گياهان دارويی، گل محمدی، درختان مثمر كم آب بر و توسعه باغات دیم در زمين های شيبدار اختصاص پيدا كرد.

بن، از شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار