اصفهان؛

توزیع 12 هزار شاخه گل در بازارهای روز کوثر

مدیر عامل سازمان میدان‌ها میوه و تره بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: هدف از توزیع 12 هزار گل فرهنگ‌سازی در جهت حرکت به سمت استفاده بیشتر از گل و گیاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر کشاورزراد  اظهار کرد: از 11 آذرماه، بیست و سومین جشنواره گل و گیاه و ماهی‌های زینتی آغاز به کار کرد که پیش از این معمولاً در مهر ماه انجام می‌شد.

وی افزود: از آن‌جایی که این جنشواره برای فرهنگ سازی در سنین پایه است، در مهر ماه برگزار می‌شود اما در سال جاری به علت تداخل با ماه صفر به تعویق افتاد تا در این زمان برگزار شود.

مدیرعامل سازمان میدان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری عنوان کرد: حضور گل و گیاه در فضای مسکونی بستر بسیار مناسبی برای آرامش روح و روان انسان ایجاد می‌کند و همه روان‌شناسان به تأثیر روانی گل بر انسان تأکید کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای سالروز امامت امام زمان (عج)، در این روز بزرگ و با عظمت برای شیعیان و مسلمانان جهان 12 هزار شاخه گل در بازارهای روز کوثر بین شهروندان توزیع شد.

کشاورزراد هدف از توزیع 12 هزار گل را فرهنگ‌سازی در جهت حرکت به سمت استفاده بیشتر از گل و گیاه دانست و گفت: نقش گل در سلامت روحى و روانى افراد آن است که فرد با تماشا کردن به گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیباى آن می‌تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعى بازگردد.

وی ادامه داد: در واقع گل عاملى جهت تعدیل رفتار در طول شبانه روز است و هر بار نگاه کردن به گل، عاملى براى ایجاد یک اتصال عصبى مثبت در مغز ایجاد می‌کند.

 این جشنواره به مدت 10 روز در بازار گل و گیاه سازمان میدان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در خیابان جی، خیابان همدانیان در حال برگزاری است و شهروندان می‌توانند از ساعت 8 الی 13 و 14 الی 20 به این بازار مراجعه کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.