مسابقات جام جهانی تکواندو؛

ترکیب تیم ملی تکواندو مشخص شد/ اسبقی به جام جهانی نرسید

ترکیب تیم ایران در مسابقات جام جهانی 2016 مشخص شد و 6 هوگوپوش کشورمان از فردا (دوشنبه) مبارزات خود را پیگیری می کنند.

ترکیبت تیم ملی تکواندو مشخص شد/ اسبقی به جام جهانی نرسیدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی فدراسيون تكواندو، مسابقات جام جهاني تكواندو كه به صورت تيمي برگزار مي شود، از فردا (دوشنبه) به مدت دو روز در «باكو» آذربايجان برگزار و 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان رقابت های خود را آغاز مي‌كنند.

در گروه مردان به ترتيب تيم‌های ايران (قهرمان جهان 2015)، كره‌جنوبی، روسيه، مكزيك، آمريكا، ساحل عاج، استراليا و آذربايجان (سهميه كشور ميزبان) در اين رقابت‌ها حضور دارند و در گروه زنان نيز تيم‌هاي چين، كره‌جنوبي، روسيه، مكزيك، آمريكا، ساحل عاج، فرانسه و آذربايجان (سهميه كشور ميزبان) در بيستمين دوره جام جهانی بر روی شياپ‌چانگ می روند و دعوت تیم‌ها از سوی فدراسیون جهانی تکواندو براساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه صورت گرفته است.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تيمی برگزار مي‌شود و هر تيم می بايست حداقل 5 تكواندوكار داشته باشد يا 6 تكواندوكار كه يك ورزشکار به عنوان نفر ذخيره اعلام می شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از 5 ورزشکار شود) و نفرات از یک تا پنج به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره گذاری خواهند شد.

در مجموع وزن 5 ورزشكار در گروه مردان می بايست 373 كيلوگرم يا كمتر باشد و وزن مجموع وزن 5 تكواندوكار زن نيز بايد 318 كيلوگرم و يا كمتر باشد. 

با مجوز فدراسيون جهانی هر تيم مي‌تواند 2 ورزشكار از مليت‌های ديگر در تركيب تيم خود داشته باشد اما در صورتيكه اين تكواندوكاران از تيم‌های دعوت شده به جام جهانی نباشند.

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها مسابقات بین تیم‌های هر گروه برگزار می‌شود و در مرحله نیمه نهایی تا فینال از سیستم تک حذفی استفاده خواهد شد.

فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقي، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و سیاوش فخرایی و مهدي جلالی تركيب تيم‌ملی را در اين مسابقات تشكيل می دهند كه با توجه به آسیب دیدگی بهنام اسبقی، مهدی جلالی جایگزین وی شد.

رقابت‌ها از فردا (دوشنبه) ساعت 9:30 صبح به وقت ايران با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود و 8 تیم در دو گروه 4 تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابت‌ها دو تیم از گروه اول و دوم به مرحله بعد راه پيدا می كنند.

پيكارهاي مرحله نیمه نهایی و فینال این مسابقات نیز سه شنبه (23 آذرماه) از ساعت 12:30 به وقت ايران آغاز می شود.

هدايت تيم‌ملي كشورمان برعهده بيژن مقانلو (سرمربي)، عليرضا نصرآزاداني (مربي) و هادي افشار (مربي بدنساز) است.

ايران در مسابقات جام جهانی 2015 موفق به كسب عنوان نايب قهرمانی شد.

مسابقات جام جهانی G2 است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب 20، 12، 7.2 و 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار