ذوالفقاری در همایش معاونین سیاسی استانداری‌های سراسر کشور:

هیچ مورد بحران اجتماعی تبدیل به مسائل امنیتی نشده است

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: درطول سه سال اخير هيچ نوع بحران اجتماعى به مسئله امنيتى تبديل نشد.

هیچ مورد بحران اجتماعی تبدیل به مسائل امنیتی نشده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که امروز یکشنبه 21 آذرماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طول 3 سال گذشته باید دید در حوزه امنیت داخلی چه شرایطی را تجربه کرده است همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدند که دستاوردهای امنیتی کشور باید مطرح شود و این موضوع از حقوق ملت و حاکمیت است.

وی افزود: در طول سه سال گذشته تکفیری‌ها، گروه‌های تروریستی و حامیان آنها کوشیدند در کشورمان ناامنی ایجاد کنند اما خوشبختانه در یک مورد هم موفق نبودند. در شمال غرب، جنوب و غرب کشور مسائلی وجود داشت اما به طور کلی امنیت جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی بوده و همین امر برای کشورهای غربی سوال ایجاد کرده است.

ذوالفقاری گفت: امنیت حاکم بر کشور حاصل اقدام جمعی از بدنه مردم تا فعالیت دستگاه‌های امنیتی است همچنین فعالیت شورای تأمین که باعث حفظ امنیت داخلی کشور می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه در طول سه سال گذشته هیچ نوع بحران اجتماعی به مسئله امنیتی تبدیل نشد اظهار داشت: دستگاه‌های همکار، شورای تأمین استان و شهرستان‌ها در این زمینه تلاش قابل قبولی انجام دادند و خوشبختانه هیچ گونه بحران امنیتی وجود نداشت، این امر حاصل عقلانیت گسترده و همراهی مردم بود.

وی تصریح کرد: اگر نارسایی‌های گذشته مدیریت شود با پدیده بحران امنیتی مواجه نمی‌شویم و در صورت مواجهه با آن می‌توان به سرعت آن را مرتفع کرد. 

ذوالفقاری با اشاره به روند برخی جرایم اظهار داشت: برخی جرایم از جمله سرقت در سالهای 93 و 95 کنترل شده و براساس آمار میزان آن کاهش یافته است کمااینکه توقف رشد جرایم عمومی کار ساده‌ای نیست. از سال 93 رشد جرم سرقت متوقف شد و در سال 94 و 95 روند رو به کاهش پیدا کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: خوشبختانه طی سالهای گذشته انفجارات عمدی 25 درصد کاهش یافت و کشفیات موادمخدر هم در طول 7 ماه اخیر 19 درصد افزایش داشت.

وی متذکر شد: انتخابات سال 94 جزء امن‌ترین انتخابات بود و سال گذشته هم اقدامات امنیتی گسترده‌ای در راستای ثبت‌نام، تبلیغات، شمارش و اعلام نتایج آرا صورت گرفت.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: در مراسم اربعين امسال 2 ميليون و 400 هزار زائر در این مراسم بزرگ شركت داشتند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.