ایلام؛

آمادگی برای باز شدن مرز چیلات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از اجرای زیرساخت های مرز چیلات در شهرستان دهلران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: با توجه به اینکه هر سال شاهد افزایش چشمگیر تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات هستیم این موضوع موجب شد برای سهولت در تردد زائرین ایجاد مرز کمکی در کنار مرز مهران احساس شود.

وی افزود: از هم اکنون اقدام های لازم انجام شد تا در صورت موافقت طرف عراقی مرز چیلات به عنوان یک معبر میان 2 کشور باز شود و در اربعین سال آینده به مرز مهران در تسهیل تردد زائران اربعین کمک کند.
 
کلانتری اظهار کرد : مرز چیلات دهلران دارای زیرساخت های مناسب به عنوان مرز مکمل در ایام اربعین است و هم اکنون زیرساخت های لازم در این مرز تکمیل شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استاندار از فراهم بودن زیرساخت هایی همچون جاده دسترسی و آسفالت بودن مسیر دهلران - چیلات، اتصال منطقه به برق سراسری، تامین آب مورد نیاز، شبکه فیبرنوری و سایر امکانات ضروری در این مرز خبر داد.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در ایام اربعین در مرز مهران، راه اندازی این نقطه مرزی می تواند به روند تردد زائران سهولت بیشتری ببخشد.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: چیلات ، مرز ، دهلران ، کلانتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.