پرواز بمب‌افکن‌های اتمی چین بر فراز دریای جنوبی

چین برای اولین بار از زمان تماس تلفنی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان، بمب‌افکن‌های اتمی خود را در نزدیکی جزایر مورد مناقشه به پرواز درآورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز؛ پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای اولین بار به صورت تلفنی با رئیس‌جمهور تایوان صحبت کرد، چین بار دیگر پرواز بمب افکن‌های اتمی خود را آغاز کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، چین در نظر دارد به زودی سامانه های موشکی ضد هوایی بیشتری را به جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی منتقل کند. چین با انتقال جدیدترین سامانه های موشکی نظامی به این جزایر می تواند محدوده هدف گیری خود را به بیش از 250 مایل افزایش دهد.

آمریکا از سال 1979 بر اساس سیاست های خود ارتباط مستقیم با تایوان را قطع کرد و حزب کمونیست چین را به عنوان "چین اصلی" شناخت. تماس تلفنی دونالد ترامپ اولین تماس مستقیم میان سران این دو کشور از زمان قطع ارتباطات شناخته می شود و باعث واکنش منفی چین در این زمینه شده است.

بمب افکن اچ-6 چین در خط مورد مناقشه دریای چین و در نزدیکی ده ها جزیره به پرواز درآمد. مسئولان دولتی آمریکا اظهار کردند در طول تابستان نیز هواپیماهای چینی چنین پروازهایی را انجام دادند؛ اما هیچ کدام به این میزان به جزایر نزدیک نشده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار