دوچرخه سواری با یک دنیا تفاوت و آدم های بی تفاوت!

باتوجه به رویدادها و مشکلات پیش رو در رشته دوچرخه سواری،دیگر برگزاری مجمع فدراسیون دیر شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛با توجه به هماهنگی های صورت گرفته زمان برگزاری فدراسیون دوچرخه سواری از سوی وزارت ورزش 6 دی ماه اعلام شد. اگرچه پس از مشکلاتی که در فدراسیون دوچرخه سواری وجود داشت این تاریخ دیر است و  هر نوع تاخیر در زمان این برگزاری دودش به چشم تیم های ملی دوچرخه سواری می رود اما در هر صورت باید منتظر ماند تا وضعیت نهایی ریاست این فدراسیون به کجا ختم می شود.

 از طرفی زمان حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برای دوچرخه سواران نزدیک است و تیم ها باید با آمادگی هر چه بیشتر در این رقابت ها شرکت کنند تا بر این اساس موفق و بتوانند نتایجی خوبی را کسب کنند به همین دلیل صلاح است تا هر چه سریعتر این مجمع برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

از طرفی با توجه به برنامه از پیش تعیین شده، قرار است مجمع آسیایی نیز در همان زمان برگزار شود و حضور رئیس فدراسیون ایران موجب حفظ کرسی های آسیایی می شود.
 
البته شنیده ها حاکی از آن است تمرینات تیم های ملی آن طور که باید برگزار نمی شود و حتی اردوهای این تیم همانند سال های گذشته از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و از سویی دیگر به رکابزنان تاکیدی برای حضور در اردو نشده است.
 
سرپرست فدراسیون فعلی در مدتی که قرار است رئیس فدراسیون جدید انتخاب شود از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست انتخاب شد، اما جالب است بدانید که سرپرست فعلی فدراسیون دوچرخه سواری با روسای هیئت های دوچرخه سواری استان ها مراوده یا تعاملی برای بر طرف شدن مشکلات نداشته است.

برخی از روسای هیئت های استانی در این باره نظرات جالبی را مطرح کردند که از آن جمله می توان به هیئت دوچرخه سواری آذربایجان،لرستان و مازندران اشاره کرد:

رئیس هیئت دوچرخه سواری لرستان:نتیجه قابل قبولی در مسابقات آسیایی پیش بینی نمی کنم 

در این خصوص با رئیس هیئت دوچرخه سواری لرستان بابک فرزاد مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:به خاطر سرمای هوا در این استان هیچ اتفاقی جدید در دوچرخه سواری نیفتاده است. تنها دو نفر از رکابزنان استان در اردو هستند گویا اردو تیم ملی استقامت هم برگزار نشده است.
 
وی افزود:با توجه به وضع نامناسب اردوهای تیم های ملی دوچرخه سواری به احتمال قوی در مسابقات آسیایی که بهمن ماه برگزار می شود تیم ایران دچار مشکل شود و نتوانیم نتیجه قابل قبولی به دست بیاوریم زیرا اردوها تعریفی ندارد و به رکابزنان گفته شده اگر دوست دارید در اردو بمانید.
 
فرزاد در ادامه بیان کرد: مربی تیم سرعت استان به فدراسیون رفته بود و حضوری مذاکراتی هم با سرپرست فدراسیون داشته اند اما هم اکنون فدراسیون دوچرخه سواری در وضعیت خوبی به سر نمی برد و انتظاراتی که از فدراسیون داشتیم عملی نشده است.
 
وی در خصوص کاندیدهای فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرد: خسرو قمری یکی از امیدهای آینده به حساب می آید و با هیئت های دیگر که صحبت داشتم می گفتند از قمری بهتر و با تجربه تر در فدراسیون دوچرخه سواری نیست .امیدوارم که چهار سال دوم هم بتوانیم از تجربه های وی نهایت استفاده را ببریم.
 
رئیس هیئت دوچرخه سواری مازندران؛تکمیل پیست چوبی دوچرخه سواری مهمترین دغدغه هیئت است 

در ادامه این گزارش با مجید عبداللهی رئیس هیئت دوچرخه سواری مازندران مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: در هیئت دوچرخه سواری مازندران هم اکنون اعزام ها در همه رده های سنی انجام می شود و لیگ استان هم تمام شد.همچنین امسال در لیگ برتر حضور داشتیم و در مجموع باید بگویم کلیات خوب بود.
 
عبداللهی در خصوص رضایتش در مدتی که فدراسیون با سرپرست اداره می شد، تاکید کرد: سرپرست اسمش مشخص است اما در این مدت که فدراسیون دوچرخه سواری با سرپرست اداره می شد به صورت تلفنی 4 بار مذاکراتی با پریچهره داشتم. حضوری هم یک بار صحبت هایی انجام دادیم .همچنین در خصوص پیست چوبی مازندران و اینکه وی پس از انتخاب رئیس جدید فدراسیون دوچرخه سواری در وزارت خانه مستقر می شود، خواستم که با مسئولان وزارت ورزش صحبتی در اینباره انجام دهند تا هرچه زودتر مشکل نداشتن پیست چوبی برطرف شود. 

رئیس هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرق؛ فقط در بحث استعدادیابی با فدراسیون تعامل داشتیم
 
در ادامه با ناصر هوشیار دبیر فدراسیون دوچرخه سواری آذربایجان شرقی مصاحبه ای کردیم که وی ابراز داشت:به خاطر سرمای هوا دوچرخه سواری در این استان تعطیل است. سعی کردیم در طی این مدت استعدادیابی کنیم و رکابزنان خوب را شناسایی کنیم.البته برای این استعدادیابی با سرپرست دبیر فدراسیون مذاکرات متعددی داشتیم و در این مدت محمد رضا کاشانی کمک زیادی به ما کرد.
 
وی افزود:هر پنج شنبه تعدادی از رکابزنان نوجوان را می آوریم و از آنها تست گیری می کنیم.فدراسیون هم در این مسئله حمایتمان کرده است. در خصوص سرپرست فدراسیون صحبت نمی کنم زیرا وی موقتی در فدراسیون حضور دارد.
 
هوشیار در خصوص رئیس پیشین فدراسیون عنوان کرد:اگرچه خسرو قمری علاوه بر خوبی ها ایرادهایی هم داشت اما در این مدت مشکلات خود را بررسی کرده و آنها را برطرف کرده باشد و در مجموع بخواهیم بررسی داشته باشیم باید بگویم بهترین نفر برای ریاست فدراسیون دوچرخه سواری خسرو قمری است.زیرا هر کس به جای وی بیاید باید چهار سال با مشکلات دست و پنجه نرم کند تا خبره این کار شود.       

گزارش از:الهه طائمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار